لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۰

چهاردهمين جنگ فرهنگی-هنری راديو فردا


در برنامه جنگ فرهنگی رادیو فردا با سیما بینا گفت وگو شده است.
در برنامه جنگ فرهنگی رادیو فردا با سیما بینا گفت وگو شده است.

مطالب چهاردهمين جنگ فرهنگی هنری راديو فردا،. مثل هر هفته با مروری بر آخرين خبرهای فرهنگی هنری ايران آغاز می شود.


نخست، خبر و گفت و گويی خواهيد شنيد با خانم سيما بينا ، «خواننده-پژوهشگر» موسيقی های فولکلور و محلی ايران و آلبوم تازه ای که اين بار پس از يک کار چند ساله پژوهشی در حوزه موسيقی «شمال ايران» ، به بازار داده است.


سپس مروری خواهيم داشت بر هفتمين کنفرانس دوسالانه پژوهش های ايرانشناسی در کانادا و حضور اساتيدی چون احسان يار شاطر، محمدرضا باطنی، ابراهيم باستانی پاريزی، احمد کريمی حکاک، احمد اشرف و بسياری ديگر و آنچه که در اين کنفرانس چهارروزه گذشته است .


و بالاخره خبر و گفت و گويی خواهيم داشت در باره کنسرت بزرگی از«موسيقی زيرزمينی ايران» که با حضور پانزده خواننده جوان ايرانی قرار است بزودی در دبی برگزار شود .


پس از آن به گفت و گوهای ويژه اين شماره خواهيم رسيد . اين هفته سراغ موضوع متفاوتی رفته ايم . گفت و گوهايی خواهيد شنيد در باره يک شبکه ماهواره ای تازه که مدتی است پخش خود را برای ايرانيان آغاز کرده است.


اين شبکه، از ماه گذشته ، به صورت بيست و چهار ساعته، فيلمهای سينمايی هاليوودی را با زير نويس فارسی پخش می کند.شبکه ام بی سی پرشيا ، متعلق به يک شرکت رسانه ای عظيم عربی درمنطقه خاورميانه است .


در اين مورد با مازن هايک، مدير بازاريابی اين شبکه تازه تاسيس درباره برنامه ها ، اهداف و انتقاداتی که بر ان وارد است گفت و گو کرده ايم و سپس با جمشيد ارجمند، متخصص سينمايی- رسانه ای در تهران، درباره تبعات عمومی چنين شبکه ای بر تماشاگران ايرانی و نيز تاثير اين گونه کانالها براقتصاد ضعيف سينمای ايران.


مشروح گفت وگو با مازن هایک را اینجا بخوانید


گفت وگو با ارجمند، متخصص سینمایی-رسانه ای را اینجا بخوانید


بعد از اين مجموعه گفت و گوها، به بخش معرفی کتاب می رسيم و در گفت و گويی با فرج سرکوهی، منتقد کتاب و روزنامه نگار ، دوکتاب تازه را بررسی خواهيم کرد .


نخست کتابهای تازه ای از مهدی اخوان ثالث که سالها پس از مرگش هفته آينده در تهران منتشر خواهند شد و سپس کار تازه ای از دکتر محمدرضا شفيعی کدکنی را مرور خواهيم کرد که اخيرا، تصحيحی مهم و به گفته بسياری از کارشناسان، همه جانبه و کامل بر کليات عطار ارائه کرده است .


و بالاخره می رسيم به بخش پايانی جنگ چهاردهم . بخش «پنج دقيقه با موسيقی» که اين هفته ،همکارم نيوشا بقراطی ،دراين پنج دقيقه ، زندگی و موسيقی يک چهره سرشناس سبک « بلوز» را ، برای شما بررسی خواهد کرد .


XS
SM
MD
LG