لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۲

فرهنگ و هنر در صد روز نخست دولت روحانی


در ميان حوزه‌های مختلف کاری دولت ايران، حوزه فرهنگ و هنر نيز همپای ساير بخش‌ها در مدت فعاليت ۱۰۰ روزه دولت خبرساز بوده است. حوزه‌ای که بسياری از فعالانش در زمان برگزاری انتخابات رياست جمهوری، از حاميان حسن روحانی بودند و از زمان آغاز به کار دولت او نيز به شدت پيگيری مطالباتشان.
please wait

No media source currently available

0:00 0:26:45 0:00
لینک مستقیم
بخش عمده‌ای از اين مطالبات به تغيير سياست‌ها و تصميمات پايه ريزی شده در دولت پيشين جمهوری اسلامی باز می‌گردد و در اين مدت نيز اتفاقاتی چون بازگشايی خانه سينما نشان داده که دولت حسن روحانی متوجه اين انتظارت است. با اين همه واکنش‌هايی که به طرح مباحثی چون لغو مميزی پيش از چاپ کتاب‌ها و اجازه خوانندگی به زنان صورت گرفت، نشان داد که دولت آقای روحانی در اين حوزه نيز مانند حوزه‌های ديگر راه سختی در متقاعدکردن مخالفان داخلی‌اش دارد.
درباره عملکرد دولت حسن روحانی در حوزه فرهنگ و هنر ابوالحسن داودی (تهيه‌کننده و کارگردان سينما و از مديران پيشين خانه سينما)، حسين زمان (خواننده و فعال موسيقی پاپ) و علی‌اصغر رمضان‌پور (معاون فرهنگی وزارت ارشاد در دولت محمد خاتمی) در ميزگردی به گفت و گو نشسته اند.
  • 16x9 Image

    بابک غفوری آذر

    بابک غفوری‌‌آذر تهیه‌کننده پادکست «صحنه» در رادیوفرداست و در این پادکست تحولات حوزه سینما و تئاتر  را دنبال می‌کند. او که از سال ۱۳۸۹ به رادیوفردا پیوست، گزارش‌های تحقیقی مختلفی را نیز درباره اتفاقات دهۀ اول استقرار حکومت جمهوری اسلامی منتشر کرده است. بابک غفوری آذر روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۸۰ در ایران آغاز کرده است.

XS
SM
MD
LG