لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۴

مرگ موش در غذای حیوانات خانگی فاجعه آفرید


به گفته مقامات رسمی وجود مر گ موش در کنسروهای غذايی حيوانات خانگی موجب مرگ حداقل ۱۶ سگ و گربه شده است.
به گفته مقامات رسمی وجود مر گ موش در کنسروهای غذايی حيوانات خانگی موجب مرگ حداقل ۱۶ سگ و گربه شده است.

به گفته مقامات رسمی در ایالات متحده آمریکا، وجود مرگ موش در کنسروهای غذايی حيوانات خانگی موجب مرگ حداقل ۱۶ سگ و گربه شده است.


دانشمندان روز جمعه اعلام کردند که احتمالا تعداد حيوانات خانگی که بر اثر خوردن غذای حاوی مرگ موش مردند، بيش از تعداد اعلام شده است.


اين غذا توسط شرکت «منو فودز» توليد شده است و بسياری از صاحبان سگ و گربه تصميم گرفتند که از اين شرکت شکايت کنند.


دولت آمريکا در مورد اين که چگونه اين مواد سمی که حتی استفاده از آنها برای کشتن موش نيز ممنوع شده است، به محصولات «منو فودز» وارد شده است، توضيحی نداده است.


شرکت «منو فودز» که در اونتاريو در کانادا مستقر است اعلام کرد که هزينه های پزشکی حيوانات بيمار شده بر اثر خوردن محصولات اين شرکت را تقبل می کند.


اين شرکت همچنين ۶۰ ميليون قوطی کنسرو غذای سگ و گربه را از مغازه ها و فروشگاه های آمريکای شمالی جمع آوری کرده است. کنسروهای جمع شده شامل ۹۵ نوع مختلف غذا می شود.


«جف کرنر» که سگ «يورک شاير» خود را به دليل مسمويت ناشی از خوردن غذای «منو فودز» از دست داده می گويد که اين شرکت ها بايد پيش از وارد کردن غذا در قوطی، آزمايش و تستی به روی آن انجام دهند تا مطمئن شوند مشکلی وجود ندارد.


آقای کرنر می گويد که وی تصميم به شکايت و اقدام قانونی عليه «منو فودز» گرفته است چون نمی خواهد دوباره اين تراژدی اتفاق بيافتد.


کليه های برخی از حيوانات خانگی پس از خوردن غذای «منو فودز» از کار افتاده است.


«دونالد اسميت» رييس دانشکده دامپزشکی «کورنل» می گويد به گمان وی در روزهای آينده خبرهای بيشتری از مرگ ومير گربه ها و سگ ها خواهيم شنيد.


XS
SM
MD
LG