لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۱

فارسی تیوب، سایتی برای کلیپ های ویدیویی ایرانی


فارسی تيوب، سا يت اينترنتی جديدی است که از یوتیوب الهام گرفته و برای به اشتراک گذاشتن کليپ های ويديويی ايرانی و يا مربوط به ايران و ايرانيان راه اندازی شده است.
فارسی تيوب، سا يت اينترنتی جديدی است که از یوتیوب الهام گرفته و برای به اشتراک گذاشتن کليپ های ويديويی ايرانی و يا مربوط به ايران و ايرانيان راه اندازی شده است.

فارسی تيوب، سايت اينترنتی جديدی است که برای به اشتراک گذاشتن کليپ های ويديويی ايرانی و يا مربوط به ايران و ايرانيان راه اندازی شده است. فارسی تيوب از سايت آمريکايی يوتیوب که هفتاد ميليون کاربر اينترنتی را به سايت خود جذب کرده، الهام گرفته است.


در فارسی تيوب می توان کليپ های ويديويی در مورد موسیقی، سیاست و غیره را مشاهده کرده و به اشتراک گذاشت.


تعداد قابل توجهی از کليپ های ويديويی در اين سايت که حدود چهار ماه از راه اندازيش می گذرد، در مورد موسيقی است اما در مدت کوتاه آغاز به کار این سایت، کليپ های سياسی منحصر به فردی نیز در آن قرار گرفته است.


شروين نوريان، دانشجویی در هيستون در ایالت تکزاس آمریکا، یکی از بنیانگذاران فارسی تیوب است. او در مصاحبه ای با رادیو فردا در مورد قارسی تیوب یا یوتیوب ایرانی می گوید.


چه شد که با وجود سایت یوتیوب تصمیم گرفتید که سایتی با همان ویژگی اما برای ایرانی ها راه اندازی کنید؟


هدف از راه اندازی فارسی تيوب اين بود که ايرانيان بتوانند کليپ های ويديويی مربوط به ايران و ايرانی ها را ببينند و يا به نمايش بگذارند و در مورد آنها کامنت بگذارند. بيش از انکه يک کانال تلويزيونی مد نظر باشد راه اندازی جماعتی آن لاين هدف فارسی تيوب بوده است.


چه مدت است اين پروژه را راه انداخته ايد و چند نفر هستيد؟


در نوامبر سال ۲۰۰۶ اين پروزه راه افتاد و به جز من دو تن از دوستانم در راه اندازی پروژه کمک کردند.


تا حالا واکنش مردم نسبت به فارسی تیوب چگونه بوده است؟


بسياری در مورد يک يوتيوب ايرانی ابراز علاقه کردند و در سايت های مختلفی مانند FaceBook و يا MySpace در مورد سايت صحبت کردند و يا به برخی از ويديو کليپ ها لينک دادند. تبليغات ما در واقع از طريق دهان به دهان و از طريق ای ميل زدن صورت می گيرد. در حال حاضر ما در میان ايرانيان جوان در آمريکا تبليغ می کنيم و به زودی در میان ایرانیان داخل ایران نیز تبلیغ خواهیم کرد.


من در فارسی تيوب کليپی از اعدام صدام ديدم. آيا کليپ هايی به جز در مورد ايران و ايرانی ها در اين سايت یافت می شود؟


فارسی تيوب به اين معنی نيست که کليپ بايد به فارسی باشد. هر کلیپی که در مورد ايران و يا به گونه ای مربوط به ايران باشد قابل انتشار است. اعدام صدام جنبه خبری داشت و بسياری می خواستند آن را ببينيد بنابراين در سايت در بخش سياسی منتشر شد.


آيا خط قرمزی برای کليپ های ويديويی وجود دارد؟


اگر کليپ غیر اخلاقی باشد و به ترويج نفرت بپردازد در سايت جايی ندارد.


آيا فارسی تيوب را به يوتيوب معرفی کردید؟


نه هنوز فرصت اين کار پيش نيامده است.


فارسی تيوب از نظر مالی چگونه می تواند دوام بياورد؟


سعی می کنيم در آينده از طريق جذب تبليغات هزينه سايت را برآورده کنيم و سايت را توسعه بخشيم.


XS
SM
MD
LG