لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۱

رئال مادرید در یک قدمی قهرمانی


رئال مادرید در رقابتی نفس گیر با بارسلونا، به یک قدمی کسب مقام قهرمانی دسته برتر اسپانیا، لالیگا، رسید.


«رود فان نیستلروی» هلندی دو گل خود را برای «رئال مادرید» کامل کرد تا دو گل «دیه گو میلیتو» برای «رئال زاراگوزا» را پاسخ گوید و بازی را برای مهمانان مادریدی دو بر دو کند.


سپس ۲۰ ثانیه بعد از گل تساوی «نیستلروی»، در «کاتالونیا» «رائول تامودو» گل دوم خود را به گل نیمه نخستش افزود تا «اسپانیول» را در برابر رقیب همشهری اش، «بارسلونا» به تساوی دو بر دو برساند.


در دسته برتر اسپانیا،«لا لیگا» سه تیم پیشتاز اسپانیا، بازی های سرنوشت ساز این فصل خود را در یک زمان آغاز کرده بودند..


بخت قهرمانی «بو کا جونیورز» در آرژانتین


«بو کا جونیورز» بخت قهرمانی خود را با پیروزی یک بر صفر بر «بلگرانو کوردوبا» افزایش داد، زیرا «سان لورنزو» برای رسیدن به مقام قهرمانی «تورنئو کلاسورای» آرژانتین نیاز به تلاش بیشتری داشت.


اما با این که «سان لورنزو» برتری خود را به دو بر صفر هم رساند، به «مورو اوبولو» فرصت داد تا تیم «آرسنال دو ساراندی» به تساوی دو بر دو دست یابد.


با این حال دو گل «گاستون فرناندز» باعث پیروزی چهار بر دو تیم ملقب به « ال سیکلون » شد و بخت قهرمانی این تیم پس از سال ۲۰۰۱ را مطمئن ساخت.


برای «رامون دیاز»، مربی تیم «سان لورنزو»، که نخستین قهرمانی اش به عنوان بازیکن به همراه «دیه گو مارادونا» در جام قهرمانی جوانان جهان به سال ۱۹۷۹ در ژاپن بود، این قهرمانی مکمل قهرمانی او به عنوان مربی به همراه ریورپلات در سال های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۲ بود.


قهرمانی موفقترین تیم شوروی سابق


«دینامو کی یف»، موفقترین تیم تاریخ قهرمانی شوروی سابق، بر برتری خود در فوتبال قهرمانی باشگاه های برتر اوکراین صحه گذاشت و در فاصله یک بازی تا پایان فصل، برای دوازدهمین بار درشانزده دوره به مقام اول رسید.


این تیم نیاز به یک امتیاز داشت تا تیم شاختار دونتسک را از سومین قهرمانی پیاپی باز دارد.


«آناتولی دمیاننکو»، مربی تیم «دینامو» تقاضا کرده بود که در صورت رسیدن به مقام قهرمانی دستمزدش اضافه شود و این تقاضا با گل های «دیوگو رینکون»، «اولگ گوسف» و «ماکسیم شاتسکیخ» جامه عمل پوشید.


«دینامو» سه بر یک تیم «کارپاتی لویف» را شکست داد و برای هفتمین بار به قهرمانی در لیگ اوکراین و قهرمانی در جام حذفی در یک فصل رسید.


XS
SM
MD
LG