لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۹

رئيس کميته تربيت بدنی مجلس: دايی اخلاق پهلوانی را رعايت کند


علی دايی
علی دايی
حجت‌الاسلام جلال يحيی‌‌زاده با اشاره به اين که برای واکنش به سخنان اخير دايی تحت فشار مردم و نمايندگان مجلس قرار دارد گفت که «وظيفه ‌دارم به اين مربی که الگوی جوانان محسوب می‌‌شود تذکر ‌دهم تا اخلاق پهلوانی را رعايت کند».

علی دايی، دوشنبه شب، در برنامه تلويزيونی ۹۰ به انتقاد از رسانه ملی و کارشناسانی پرداخت که در صداوسيما از او انتقاد می‌کنند.

مربی سابق تیم ملی ایران همچنان از خبرسازترين چهره‌های ورزش ايران است. طی يک ماه اخير، مجادله کلامی او با آيت‌اللهی، رئيس هيات فوتبال فارس، اظهاراتش عليه افشين قطبی، حاشيه‌های بازی با تیم گسترش فولاد در تبريز و ماجرای دنباله‌دار شکايت او از فدراسيون فوتبال و قهرمانی پرسپوليس در جام حذفی، نامش را بدون وقفه در سرخط اخبار ورزشی ايران نگه داشته است.

واکنش مجلس شورای اسلامی به گفته‌های اخير علی دايی، حاشيه‌های پيرامون مربی سابق تیم ملی فوتبال را هم‌چنان داغ نگه خواهد داشت.

در روزهای گذشته، تنش بين فدراسيون فوتبال ايران و علی دايی هم بالا گرفته است. اين فدراسيون با صدور اطلاعيه‌ای نوشته است: «دايی وجهی را از بيت‌المال مطالبه می‌کند که در قبال آن عملکردی نداشته و اصرار بر اين موضوع به مصلحت او نيست.»

وکيل علی دايی هم در پاسخ به نقل از او گفته است که «مطالب منتشر شده در اين اطلاعيه نوعی عوام‌فريبی و به قصد تشويش اذهان عمومی است. بايد ابراز تاسف کرد که مديران فدراسيون در قالب اطلاعيه دروغ‌پراکنی می‌‌کنند».

حجت‌الاسلام يحيی‌‌زاده، عضو فراکسيون ورزش مجلس شورای اسلامی، روز چهارشنبه به خبرگزاری کار ایران، ايلنا، گفت: «دايی نبايد فراموش کند که بعد از جام‌ جهانی چه طور در ذهن افراد منفور شد. او نبايد يادش برود که بعد از شکست در عربستان چه قدر مطرود شد.»

نماينده تفت و ميبد در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت علی دايی در رسانه ملی به صورت علنی به مسئولين فدراسيون توهين کرد و در سالروز حماسه خرمشهر بدترين بداخلاقی‌ها را انجام داد. «به فرض اين که او حتی برای کاری که انجام نداده از فدراسيون طلبکار است، آيا دايی بهتر نبود به فکر پرداخت ۲۳۰ ميليون تومان ماليات قراردادش هنگام سرمربی‌گری تيم ملی باشد؟»

به اعتقاد آقای يحيی‌زاده، ‌دايی که می‌گويد به دليل بداخلاقی صدا و سيما نمی‌خواهد در اين رسانه حضور يابد، آيا حرکت خودش که در گفت‌وگوی تلفنی با تلويزيون نظام ورزش را زير سوال برد سوء‌‌استفاده از رسانه ملی نبود؟
XS
SM
MD
LG