لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۲

دايی: قطبی نمی ‌تواند درباره من اظهارنظر کند


اظهارات علی دايی پس از قهرمانی پرسپوليس در جام حذفی فوتبال ايران باز هم خبرساز شد. صحبت های دايی در خصوص صداوسيما و ملی نبودن اين رسانه، در بعضی رسانه های داخلی و خارجی، بازتاب گسترده تری نسبت به قهرمانی اين تيم پيدا کرد!

صحبت های تلفنی سرمربی تيم پرسپوليس در برنامه ۹۰، انعکاس کم سابقه ای داشته است. اما او قبل از آن هم در کنفرانس خبری پس از بازی، به انتقاد شديد اللحن عليه افشين قطبی پرداخته بود.

وقتی يکی از خبرنگاران، نظر علی دايی درباره ديدگاه قطبی که گفته بود دايی فرصت سوزی کرده است را جويا شد، کمتر کسی انتظار داشت که دايی پس از مدت ها مدارا، سکوتش در خصوص قطبی را بشکند و با صراحت به اظهار نظر عليه او بپردازد.

علی دايی گفت: قطبی بداند علی دايی همه عمرش را در اين مملکت گذاشت. کسی مثل قطبی نمی ‌تواند درباره من اظهارنظر کند. من برای افتخار مملکتم دردها کشيده‌ام و زخم‌ها ديده‌ام. نبايد کسی که معلوم نيست يک دفعه از کجا پيدايش شده درباره‌ من نظر بدهد.

دايی در شرايطی اين اظهارات را به زبان آورد که بستر حضور قطبی در فوتبال ايران توسط حبيب کاشانی مديرعامل فعلی پرسپوليس مهيا شد.

دايی که رفته رفته برافروخته تر می شد، دامنه بحث را از ميدان فوتبال، به ميدان جنگ هم کشيد و گفت: متاسفانه اين وضعيت نادرست فوتبال ماست که تقّی به توقّی می ‌خورد يکی پيدا می ‌شود و تا اين حد هم به شهرت می ‌رسد. آن زمان که جوانان اين مملکت به ميدان‌ های نبرد رفته ‌اند، شهيد شده‌اند، جانباز شده‌اند تا اين محيط را برای ما به وجود آورند، معلوم نيست قطبی کجا و چگونه زندگی می ‌کرده است.

در ايران، چنين اظهار نظرهايی در محافل سياسی عادی است. بارها پيش آمده که جناح های سياسی، عملکرد يکديگر را در دوران جنگ هشت ساله ايران و عراق زير سوال برده اند. اما اين نخستين بار است که سرمربی سابق يک تيم ملی، از سرمربی بعدی با چنين حربه ای انتقاد می کند.

علی دايی حضور معلولين جنگی در ورزشگاه آزادی برای تماشای فينال جام حذفی را يادآوری کرد و گفت: اين ها بودند که جان شان را کف دست گذاشته و برای دفاع از ميهن به مبارزه با دشمن رفتند. آن ها به فکر زندگی خودشان نبودند و هدف‌های بزرگی داشتند.

بخش فارسی سايت گل با يادآوری بيوگرافی دايی می نويسد، او خودش نيز به جبهه نرفته و ادامه تحصيل را به جبهه های جنگ ترجيح داده. ضمناً آن‌ها که هشت سال جنگيدند، دنبال اين بودند که سرزمين ما ايران، جايی باشد برای زندگی همه‌ايرانيان. آن‌ها از اين آب و خاک دفاع کردند تا جا برای زند‌گی همه‌ آدم‌هايش داشته باشد.

دايی با اشاره به مصاحبه های افشين قطبی با رسانه های فارسی زبان خارج از ايران گفت: شخصی که پرونده مشخصی دارد به يک باره مشهور می ‌شود، دوباره به خارج از کشور می ‌رود و هزاران صحبت در تلويزيون‌ های بيگانه عليه ما انجام می ‌دهد و دوباره می ‌آيد و در همين کشور کار می ‌کند.

من اجازه نمی ‌دهم که چنين شخصی درباره‌ من اظهارنظر کند. کسانی که دردی در اين مملکت نکشيده‌اند و تنها به فکر زندگی خودشان بوده‌اند حق چنين کاری را ندارند.

دايی در ادامه گفت: قطبی اصلا کسی نيست که بخواهد درباره من نظر بدهد. آن ها بايد بروند درباره‌ گذشته ‌شان، پرونده و سوابق شان صحبت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر افشین قطبی پیشتر گفته است که «نبود مهاجم خوب در ايران به دليل حضور علی دايی است».
XS
SM
MD
LG