لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۲

دعوای حجت الاسلام عليپور با امير قلعه‌نويی بر سر چيست؟


هفته پنجم ليگ برتر فوتبال ايران با انجام يک بازی آغاز شد و تيم استقلال در رشت با حضور کمتر از هشت هزار تماشاگر مقابل داماش به برتری ۲-۱ رسيد.

استقلال حالا با يک بازی بيشتر صدر جدول را در اختيار گرفته اما روز جمعه اگر فولاد خوزستان بر ميزبان خود راه آهن غلبه کند، شاگردان حسين فرکی رتبه نخست را پس خواهند گرفت.

در ديدار استقلال و داماش، امين متوسل‌زاده در هفدهمين دقيقه و در موقعيت تک به تک با مهدی رحمتی، گل اول بازی را به ثمر رساند. هشت دقيقه بعد سياوش اکبرپور از داخل محوطه جريمه نتيجه را به تساوی ۱-۱ تغيير داد.

در نيمه نخست، شوت سنگين خسرو حيدری را حبيب دهقانی مهار کرد و ضربه سر نيکبخت واحدی را هم تيرک افقی دروازه داماش برگشت داد. مهدوی مهاجم داماش نيز موقعيت تک به تک را به بدن رحمتی کوبيد.

در دقيقه ۶۷ فرهاد مجيدی که از آغاز نيمه دوم به ميدان آمده بود، از عمق دفاع داماش گريخت و با ضربه‌ای هوشيارانه گل دوم آبی‌پوشان را به ثمر رساند. هواداران داماش در دقايق پايانی شعارهايی عليه داور دادند که پيش از اين باعث کسر يک امتياز از استقلال، ملوان و سايپا شده. هواداران عصبانی، بعد از خروج اتوبوس استقلال از ورزشگاه عضدی رشت، شيشه اتوبوس اين تيم را شکستند.

در ترکيب استقلال مهدی رحمتی، خسرو حيدری، اميرحسين صادقی، حنيف عمران‌زاده، پژمان منتظری، جواد نکونام، پژمان نوری، عليرضا نيکبخت واحدی (فردين عابدينی)، محمدمهدی نظری (فرهاد مجيدی)، سياوش اکبرپور (مهران قاسمی) و محمد قاضی به ميدان رفتند.

تقابل عليپور و قلعه‌نويی

حجت‌الاسلام عليپور و امير قلعه‌نويی دومين رويارويی لفظی در فصل جديد ليگ برتر (پس از علی کريمی و علی دايی) را آغاز کردند که برخلاف مورد نخست، کدورت شخصی بين طرفين نيست و هر دو نفر به صورت غير مستقيم، پای اتهامات اقتصادی را به ميان کشيده شده‌اند.
ماه گذشته حجت‌الاسلام عليپور که رييس کميته بازرسی سازمان ليگ است، از «منع فعاليت يکی از اطرافيان قلعه‌نويی» به خاطر حکم کميته مبارزه با مفاسد ورزشی خبر داد.

احمد جمشيديان و مهدی نظری هم قبل از آغاز ليگ به کميته انضباطی فراخوانده شدند تا به شايعات مطرح شده درباره نحوه جذب‌شان توسط قلعه‌نويی پاسخ دهند. گمانه‌هايی که در فصل‌های گذشته درباره رامين محرم‌نژاد، ابراهيم تقی‌پور، ابراهيم توره، حسن اشجاری و ميثم بائو هم مطرح شده بود.

عليپور در تمام جدال‌های قبلی خود برنده بوده و مربيانی چون فرهاد کاظمی، فيروز کريمی، اکبر ميثاقيان، نادر دست نشان و فراز کمالوند را محروم کرده يا مدتی به دسته پايين‌تر فرستاده. محروميت «يکی از اطرافيان قلعه‌نويی» نيز حاکی از آغاز جدی مصاف تازه‌ای برای بنيانگذار ستاد منشور اخلاقی بود.

در هفته اخير، انتقادات قلعه‌نويی درباره توپ فوتبال مورد استفاده در ليگ برتر باعث شد يکی از مسئولين شرکت توليدکننده توپ‌ها، او را در برنامه ۹۰ متهم کند به جانبداری از برند تجاری ديگری که طرف قرارداد با سرمربی استقلال است.

عليپور بلافاصله وارد بحث شد. او صحبت‌های قلعه‌نويی درباره ارتباط مافيا با توپ‌های ليگ برتر را رد کرد و گفت: « قصد نداريم برای استقلال حاشيه بسازيم اما به اين باشگاه يک هفته فرصت داده‌ايم تا هرگونه مدرک مبنی بر ارتباط هر شخص در سازمان ليگ با مافيا دارند به حراست فدراسيون فوتبال، وزارت ورزش يا هر نهاد نظارتی ديگر که می‌خواهند ارائه کنند.»

امير قلعه‌نويی هم پس از پيروزی تيمش مقابل داماش پاسخ داد: آقايان می‌گويند نمی‌خواهيم برای استقلال حاشيه درست کنيم. فکر می‌کنند شعور مردم نمی‌رسد. ديگر چه می‌خواستند بگويند؟ به روح مادرم قسم امروز روز عزای آنهاست که استقلال برنده شد. دقيقاً داستان مار و پله تکرار شده که از اين طرف نيش می‌زنند.

سرمربی استقلال که هفته آينده بايد تيمش را در مرحله يک چهارم نهايی ليگ قهرمانان آسيا به ميدان بفرستد، در ادامه با يادآوری منع فعاليت يکی از اطرافيان خودش در فوتبال گفت: برخی از اين آقايان دشمن قسم خورده من هستند و اگر کوچکترين مشکلی از من می‌ديدند نابودم می‌کردند. چطور آنهايی که «اطرافيان» من هستند وقتی عسل و کت و شلوار برای برخی از آقايان می‌فرستادند مشکلی نداشتند؟ اما حالا که من باج نمی‌دهم، اين افراد ممنوع الفعاليت هستند و مفسد می‌شوند؟

عليپور در پاسخ به اين اتهام از قلعه‌نويی خواست با صراحت اعلام کند چه کسی کت و شلوار و عسل دريافت کرده.

سرمربی استقلال، کنفرانس خبری پس از بازی با داماش را صرف تاختن به يگانه روحانی شاغل در فوتبال ايران کرد و گفت: آنهايی که در اين چند روز جوسازی کردند، دوست دارند ما به حريف تايلندی ببازيم. من فقط يک ايراد فنی گرفتم ولی نمی‌دانم چرا آقايان دست خودشان را رو می‌کنند.

عدم حمايت مديرعامل استقلال از سرمربی تيمش در اين منازعه هم باعث ناراحتی قلعه‌نويی شده. او به خبرنگارانی که در رشت حاضر بودند، گفت: ناراحتم که اين همه به من حمله شد اما کسی در حمايت از من مصاحبه نکرد.
XS
SM
MD
LG