لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۹

قرعه کشی مسابقات فوتسال قهرمانی آسيا


تيم ملی فوتسال ايران در مرحله گروهی پيکارهای قهرمانی آسيا با تيم های ملی فوتسال کشورهای چين، مالزی و لبنان همگروه شد.
تيم ملی فوتسال ايران در مرحله گروهی پيکارهای قهرمانی آسيا با تيم های ملی فوتسال کشورهای چين، مالزی و لبنان همگروه شد.

تيم ملی فوتسال ايران در مرحله گروهی پيکارهای قهرمانی آسيا با تيم های ملی فوتسال کشورهای چين، مالزی و لبنان همگروه شد.


سايت کنفدراسيون فوتبال ايران پس از قرعه کشی مسابقه های فوتسال قهرمانی ۲۰۰۷ آسيا اعلام کرد که ايران و ژاپن در گروهی آسان قرار گرفتند.


بنا بر اين گزارش در قرعه کشی روز دوشنبه در توکيو، تيم ژاپن به عنوان مدافع مقام قهرمانی و ميزبان مسابقه های ۲۰۰۷، در گروه آسان نهمين دوره قهرمانی فوتسال «ای اف سی» قرار گرفت.


اين مسابقه ها از ۱۳ تا ۱۹ ماه مه در شهرهای اوزاکا و هيوگو انجام می شود .


ژاپن، که سال پيش در مسابقه پايانی ازبکستان را در تاشکند شکست داده بود، برای راهيابی به جمع هشت تيم دور دوم کار آسانی در گروه اول دارد.


اين تيم با حريفان کوچک صعود کرده از منطقه جنوب شرقی آسيا، آسه آن، يعنی فيليپين و هنگ کنگ و همچنين تاجيکستان همگروه است.


در تالار موزه فوتبال ژاپن از کاسه های موجود برای شانزده تيم در چهار گروه چهار تيمی قرعه کشی شد.



ايران با هفت بارقهرمانی آسيا، که حکومت طولانی هفت ساله اش در اين مسابقه ها در مسابقه نيمه پايانی سال پيش توسط ژاپن به پايان رسيد، در گروه چهارم با چين، مالزی و لبنان همگروه شد.

در حالی که گروه های اول و دوم مسابقه های خود را در اوزاکا انجام خواهند داد، مسابقه های گروه های سوم و چهارم در هيوگو خواهد بود.


دو تيم پيشتاز هر گروه به مرحله يکچهارم پايانی راه خواهند يافت. مسابقه پايانی روز ۱۹ مه در اوزاکا برگزار می شود.


به گزارش سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا، ايران با هفت بارقهرمانی آسيا، که حکومت طولانی هفت ساله اش در اين مسابقه ها در مسابقه نيمه پايانی سال پيش توسط ژاپن به پايان رسيد، در گروه چهارم با چين، مالزی و لبنان همگروه شد.


تايلند به عنوان قدرت فوتسال جنوب شرقی آسيا و ازبکستان به عنوان تيم پرتوان آسيای ميانه، اميدهای دستيابی به مکان های دو رده نخست و راه يابی به مرحله يکچهارم پايانی گروه دوم به شمار می روند، که همچنين کويت و عراق را هم مدعی صعود دارد.


ساپو، مربی تيم ملی فوتسال ژاپن، از نتيجه قرعه کشی خشنود بود. اين مربی برزيلی که ژاپن را در تاشکند به مقام قهرمانی رساند، به خبرنگاران گفت : «ما در گروه خوبی هستيم، اما ما نمی توانيم تيم های ديگر را دست کم بگيريم .


هدف نخست ما راهيابی به يکچهارم پايانی، پس از پيروزی در مرحله گروهی است.»


داتو پل مونی ساموئل، دبير کل «ای اف سی»، که در مراسم قرعه کشی حضور داشت، در مورد سخت ترين گروه هيچ ترديدی در عقيده اش نداشت.


پل مونی گفت : «گروه دوم سخت ترين گروه می تواند باشد. پيکار برای رسيدن به دو رده بالای اين گروه بسيار نزديک خواهد بود.»


زنان ايران در پيکارهای بين المللی فوتسال اردن


فدراسيون فوتبال ايران روز سه شنبه اعلام کرد که تيم فوتسال بانوان ايران به عنوان منتخب باشگاه ها، با ۱۴ بازيکن در مسابقه های بين المللی فوتسال اردن در امان حضور خواهد يافت.



تيم ملی فوتبال بانوان ايران قصد دارد که برای دومين بار در مسابقه های غرب آسيا شرکت کند. در دوره اول ايران به مقام دوم رسيد.

بنا بر گزارش سايت رسمی فدراسيون فوتبال، مسابقه های فوتسال اردن از روز چهارشنبه ۲۲ فروردين آغاز و تا جمعه ۳۱ فروردين به طول می انجامد و در آن تيم هايی تخت عنوان منتخب باشگاه ها، از کشورهای بحرين، امارات، سوريه، لبنان، فلسطين، پاکستان، قطر و چهار تيم از اردن حضور خواهند داشت .


شايان ياد آوری است که در اوايل اين هفته خانم خديجه سپنجی، نايب رييس فدراسيون فوتبال در امور بانوان، اعلام کرد که تيم ملی فوتسال بانوان ايران در رقابت های داخل سالن بازی های آسيايی ماکائو در پاييز آينده، شرکت خواهد کرد.


اردوهای تيم ملی فوتبال و فوتسال بانوان ايران طبق برنامه ريزی فدراسيون برای حضور موفق تيم فوتسال در بازيهای داخل سالن ماکائو هم اکنون آغاز شده است و تيم ملی فوتسال از تاريخ پنجم و تيم ملی فوتبال از ۱۴ فروردين ماه در اردو بسر می برند.


تيم ملی فوتبال بانوان ايران قصد دارد که برای دومين بار در مسابقه های غرب آسيا شرکت کند. در دوره اول ايران به مقام دوم رسيد.


يک بازيکن زن ايرانی در اسپانيا


خانم مظفر، مربی تيم ملی فوتبال بانوان ايران، ضمن اشاره به ادامه مرخصی بلند مدت سر مربی چينی تيم بانوان، خبر از حضور يک بازيکن ايرانی تبار از اسپانيا را داد.


او به خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، گفت : « ما يکی، دو بازيکن را به ايران آورديم و با تست گرفتن از آنها مشخص شد بازيکنان خوبی هستند.»


وی افزود « در حال حاضر مشغول به تحصيلند. کتايون خسرويار مهمترين گزينه ماست که در حال حاضر در تيم دانشگاه خود در اسپانيا بازی می کند. او بازيکنی است که به طور مستمر از شش، هفت سالگی فوتبال بازی کرده و با فوتبال بزرگ شده است. خسرويار يک هافبک قدرتمند است.»


XS
SM
MD
LG