لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۶

سیاست خارجی در صد روز نخست دولت روحانی


محمد جواد ظریف ، وزیر خارجه ایران در کنار کاترین اشتون، مسئول دیپلماسی اتحادیه اروپا
محمد جواد ظریف ، وزیر خارجه ایران در کنار کاترین اشتون، مسئول دیپلماسی اتحادیه اروپا
حوزه سياست خارجی در دولت يازدهم را شايد بتوان پرسروصداترين حوزه در اين صد روز اخير که از آغاز به کار دولت حسن روحانی می‌گذرد، به شمار آورد. انتخاب رييس جمهوری که رسانه‌های بين‌المللی او را در مقايسه با سلفش ميانه‌رو خواندند، موجب شد تا نگاه‌ها بر يک موضع متمرکز شود. اينکه آيا دولت تازه در ايران رويکردی نوين در عرصه سياست خارجی برمی‌گزيند يا خير.
please wait

No media source currently available

0:00 0:26:56 0:00
لینک مستقیم
نگاه اجمالی به اين صد روز نشان می‌دهد که حسن روحانی و تيم سياست خارجی‌اش در نيويورک حاضر شد، تابوی چند دهه اخير را در مکالمه‌ای تلفنی با همتای آمريکايی خود شکست و درهمين صد روز تيم هسته‌ای ايران به مذاکراتی پيچيده و فشرده تن در داد که حال در اين روزها زمزمه دسترسی به‌ توافق بر سر آن به گوش می‌رسد. در ميان اين گفتگوها بود که تهران و لندن نيز تصميم به از سرگيری روابط ديپلماتيکی گرفتند که پس از حمله به سفارت بريتانيا در تهران قطع شده بود.
برای بررسی اين صد روز در سياست خارجی دولت حسن روحانی با سه تحليل‌گر اين حوزه به گفتگو نشستيم. مهرداد خوانساری، ديلپلمات پيشين و تحليل‌گر مسايل خاورميانه در بريتانيا، منصور فرهنگ نماينده دولت موقت درمقر سازمان ملل متحد در نيويورک و استاد روابط بين‌الملل در آمريکا و حسين عليزاده ديپلمات پيشين جمهوری اسلامی ايران در فنلاند.
  • 16x9 Image

    هانا کاویانی

    هانا کاویانی، از سال ۱۳۸۶ با رادیو فردا به عنوان خبرنگار و گزارشگر همکاری می‌کند. او در این مدت تحولات سیاسی و دیپلماتیک از جمله فراز و فرودهای مرتبط با پرونده هسته‌ای ایران، و مذاکرات منتهی به توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی را از نزدیک دنبال کرده است.

XS
SM
MD
LG