لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۰

سرکوزی سوگند ریاست جمهوری یاد کرد


نيکلا سرکوزی در اولين سخنرانی خود به عنوان رييس جمهوری فرانسه گفت که از استقلال فرانسه و هويت اين کشور دفاع خواهد کرد.
نيکلا سرکوزی در اولين سخنرانی خود به عنوان رييس جمهوری فرانسه گفت که از استقلال فرانسه و هويت اين کشور دفاع خواهد کرد.

نيکلا سرکوزی نامزد پيروز در انتخابات رياست جمهوری فرانسه روز چهارشنبه سوگند ياد کرد و رسما به عنوان رييس جمهوری فرانسه کار خود را آغاز کرد.


آقای سرکوزی روز ششم ماه مه توانست در دور دوم انتخابات رياست جمهوری فرانسه رقيب خود سگولن رويال را از حرب سوسياليست شکست داده و در انتخابات پيروز شود.


نيکلا سرکوزی در اين انتخابات ۵۳ درصد آراء را بدست آورد در حالی که سگولن رويال با کسب ۴۶ درصد آراء فرانسوی ها به کار خود پايان داد.


نيکلا سرکوزی در اولين سخنرانی خود به عنوان رييس جمهوری فرانسه گفت که از استقلال فرانسه و هويت اين کشور دفاع خواهد کرد و افزود که فرانسه بايد متحد و قوی باشد.


وی گفت: بحران ارزش ها هيچوقت به اين شدت نبوده است و بايد به ارزش هايی از جمله «کار کردن» برگرديم.


رييس جمهوری جديد فرانسه گفت: وی در مورد گرمايش زمين و کمک به آفريقا وارد عمل می شود و معتقد است که اتحاديه ای بين کشورهای مديترانه بايد ايجاد شود.


سرکوزی:بحران ارزش ها هيچوقت به اين شدت نبوده است و بايد به ارزش هايی از جمله «کار کردن» برگرديم.

آقای سرکوزی، با ستایش از روسای جمهور پيشين فرانسه درباره سلف پیشین خود گفت که «ژاک شيراک به مدت ۱۲ سال برای صلح جهانی تلاش کرده است.»


وی از مخالفين سياسی خود دعوت کرد تا به کابينه وی بپيوندند بدون آن که عقايد خود را زير پا بگذارند.


ورود آقای سرکوزی به کاخ اليزه، مقر رياست جمهوری فرانسه، مصادف با خداحافظی ژاک شيراک سياستمدار کهنه کار اين کشور از سمت رييس جمهوری بود که به مدت ۱۲ سال در آن قرار داشت.


ژاک شيراک روز سه شنبه، ۱۵ مه، در پيام خداحافظی خود که از تلويزيون پخش شد از مردم فرانسه خواست متحد باقی بمانند و برای صلح جهانی بکوشند.


وی افزود يک فرانسه متحد می تواند موتوری برای اروپا باشد و کشور تمامی قدرت و استعداد لازم را دارد که در دنيای جديد خود را مطرح کند.


وی گفت فرانسه کشور سخاوتمندی است که می تواند به توسعه، صلح و محيط زيست کمک کند.


XS
SM
MD
LG