لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۲

«طوفان قرن» موجب فرار دو میلیون نفر از لوئیزیانا شد


حدود دو میلیون نفر ایالت لوئیزیانا را ترک کرده اند. (عکس: AFP)
حدود دو میلیون نفر ایالت لوئیزیانا را ترک کرده اند. (عکس: AFP)

در حالی که طوفان «گوستاو» با سرعت بيش از ۲۰۰ کيلومتر در ساعت به نیواورلئان در ايالت لوئيزيانا در آمريکا نزديک می شود، دو ميليون نفر از اين منطقه گريخته اند.


مرکز ملی طوفان آمريکا در فلوريدا اعلام کرد که از سرعت و قدرت اين طوفان در اوايل روز دوشنبه کاسته نشده است.


بابی جيندال، فرماندار لوئيزانا روز دوشنبه اعلام کرد که هنوز حدود ده هزار نفر شهر نیواورلئان را ترک نکرده اند و از همه ساکنان خواست هر چه زودتر اين شهر را ترک کنند.


مرکز ملی طوفان آمريکا پيش بينی کرده است که به جز ايالت لوئیزيانا، بخش هايی از ايالت های تگزاس، آرکانزاس و ميسی سی پی از طوفان «گوستاو» آسيب ببينند.


اداره هواشناسی آمريکا اعلام کرده است که طوفان «گوستاو» با افزايش سرعتی معادل ۲۳۰ کيلومتر در ساعت کوبا را در نوردیده و به سرعت به نيواورلئان در ايالت لوئيزيانا نزديک می شود.


مرکز ملی هواشناسی آمريکا طوفان «گوستاو» را طوفانی رده چهار اعلام کرده است. اين طوفان در منطقه دريای کارائيب تا کنون باعث کشته شدن ۶۸ نفر شده است.

مرکز ملی هواشناسی آمريکا طوفان «گوستاو» را طوفانی رده چهار اعلام کرده است. اين طوفان در منطقه دريای کارائيب تا کنون باعث کشته شدن ۶۸ نفر شده است.

در پی نزديک شدن طوفان «گوستاو» به سواحل آمريکا توليد نفت در خليج مکزيک تقريبا به طور کامل متوقف شد.


در همین حال، جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا، و ديک چینی معاون وی نيز برای نظارت بر فعاليت های مقابله با طوفان «گوستاو» از حضور در گردهمايی سراسری جمهوریخواهان خودداری کرده اند.


جان مک کين، کانديدای حزب جمهوریخواه آمريکا نیز که قرار است روز دوشنبه به طور رسمی از طرف اين حزب برای رقابت در انتخابات آتی رياست جمهوری آمريکا معرفی شود خواستار آن شد هنگامی که مردم آمريکا در حال مقابله با طوفان «گوستاو» هستند مبارزات حزبی به طور موقت کنار گذاشته شود.


شهر نیواورلئان در سال ۲۰۰۵ نيز قربانی طوفان کاترينا بود و در حال حاضر مبدل به شهر اشباح شده است. «کاترينا» موجب کشته شدن دست کم ۱۵۰۰ نفر در اين شهر شد و سيل حدود ۸۰ درصد شهر را فرا گرفت.


بيش از سه هزار نفر از نيروهای پليس و گارد ملی آمريکا بر امر تخليه شهر نيو اورلئان نظارت می کنند.
اين تعداد دو برابر نيروهايی است که در سال ۲۰۰۵ در جريان طوفان کاترينا بر اين امر نظارت می کردند.


طوفان «کاترينا» به هنگام رسيدن به سواحل آمريکا، طوفانی رده سه با سرعتی معادل ۲۰۹ کيلومتر در ساعت بود.


XS
SM
MD
LG