لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۹

بررسی روزنامه های صبح شنبه ایران


اعتماد ملی: نبايد کتمان کرد که اوضاع در آستانه پايان سال ۸۵ شمسی بر اساس ساير گزارش های مراکز منطقه ای و بين المللی و تحليل کارشناسان مستقل و بيغرض حاکی از وضعيتی نه چندان اميدبخش است.
اعتماد ملی: نبايد کتمان کرد که اوضاع در آستانه پايان سال ۸۵ شمسی بر اساس ساير گزارش های مراکز منطقه ای و بين المللی و تحليل کارشناسان مستقل و بيغرض حاکی از وضعيتی نه چندان اميدبخش است.

روزنامه اعتماد خبر داد که برزيل و هند هم ايران را تحريم کردند.


به نوشته اين روزنامه، در تازه ترين اقدام کشورها برای اعمال تحريم در قبال ايران، برزيل هم روز پنجشنبه به جمع ديگر تحريم کنندگان ايران پيوست.


دولت برزيل روز پنجشنبه طی حکمی که به امضای لوئيس لولاداسيلو، رئيس جمهوری برزيل رسيده، انتقال توليدات، تجهيزات، مواد، کالاها و فناوری هايی که می تواند به جمهوری اسلامی در امور توسعه سلاح های هسته يی کمک کند را ممنوع کرد.


براساس اين حکم همچنين تمامی فعاليت های مالی و منابع اقتصادی شخصی که در اين رابطه فعاليت داشته باشند، مسدود می شوند. اعتماد نوشت که هند نيز روز چهارشنبه در کنار سوئيس، استراليا، ژاپن و برزيل جهت اعمال تحريم درباره ايران قرار گرفت.


«حمله به تل آویو»


روزنامه قدس، تهديد احمد خاتمی، يکی از امامان جمعه موقت تهران و از روحانيان تندروی جناح راست درباره حمله به تل آويو را منعکس کرده است.به نوشته اين روزنامه، اين عضو مجلس خبرگان در جمهوری اسلامی امروز شرايطی دارد که اگر کسی قصد حمله داشته باشد، پاسخش به ثانيه نمی کشد.


احمد خاتمی همچنين گفته اسرائيل در جنگ ۳۳ روزه با حزب الله لبنان نتوانست در مقابل موشک های با برد ۷۰ کيلومتر مقاومت کند، چگونه می تواند در برابر موشکهای با برد بيش از ۱۵۰۰ کيلومتر جمهوری اسلامی مقاومت کند.


وی تهديد کرد که در صورت هر حمله ای به جمهوری اسلامی، اين موشک ها قلب تل آويو را مورد اصابت قرار می دهد.


انتخابات اتاق بازرگانی


روزنامه حيات نو، از پيروزی نامزدهای نزديک به اصلاح طلبان در انتخابات اتاق بازرگانی تهران خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، با اعلام نتايج ششمين دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران، گروه خواستاران تحول که گروهی نزديک به اصلاح طلبان به شمار می آيند بيشتر از نيمی از کرسی ها را به دست آورده و تمام چهرههای مطرح در اين انتخابات رای آوردند.


بر اساس گزارش حيات نو، محمد رضا بهزاديان رئيس اتاق بازرگانی تهران که سال گذشته به دليل اختلافاتی از سمت خود کنار گذاشته شده بود حائز اکثريت آرا شده، و بعد از وی محسن صفايی فراهانی، نهاونديان و محسن بهراميبه ترتيب نفرات بعدی شدند.


اين روزنامه در تحليل نتايج اين انتخابات نوشته برای اولين بار در سالهای بعد از انقلاب محافظه کاران سنتی نتوانسته اند اکثريت را در اتاق بازرگانی تهران به دست آورند.


«وضعیت نه چندان امیدبخش»


روزنامه اعتماد ملی، در سرمقاله خود با عنوان«تدابير در شرايط ويژه» با اشاره به روند وضعيت نگران کننده تحولات کشور، اظهارات هاشمی رفسنجانی در تحليل شرايط اقتصادی کشور را متنبه کننده دانسته است.


اعتماد ملی:سياست هايی که در يک بعدش اقتصادی و در ضلع ديگرش سياسی تحليل ميشود، ايران را در شرايطی سخت قرار داده است.

نويسنده اين روزنامه تاکيد کرد که نبايد کتمان کرد که اوضاع در آستانه پايان سال ۸۵ شمسی بر اساس ساير گزارش های مراکز منطقه ای و بين المللی و تحليل کارشناسان مستقل و بيغرض حاکی از وضعيتی نه چندان اميدبخش است.


سرمقاله نويس اعتماد ملی، وضعيت کشور در عرصه بين المللی را نيز در حال سير تهديدآميزی ارزيابی کرده و تاکيد کرده که سياست هايی که در يک بعدش اقتصادی و در ضلع ديگرش سياسی تحليل ميشود، ايران را در شرايطی سخت قرار داده است.


انتخاب رییس بانک مرکزی


روزنامه سرمايه، از طرح تغيير شيوه انتخاب رييس بانک مرکزی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، حدود ۴۰ تن از نمايندگان مجلس با ارايه طرحی، خواستار انتخاب رييس بانک مرکزی از طريق معرفی رييس جمهور و تصويب مجلس شدند تا از اين طريق رييس بانک مرکزی به عنوان عضوی از کابينه دولت به حساب آمده،و نمايندگان مجلس بتوانند به طور مستقيم از رييس بانک مرکزی در مورد سياست های پولی و ارزی کشور، ميزان تورم، نقدينگی، اعتبارات و عملکرد بانک ها و ساير موارد مورد سوال قرار دهند.


« ضرب الاجلی برای شورای امنيت»


رسالت:هر راهی به جز پذيرش حکومت ايران به عنوان قدرت هسته ای را محکوم به شکست دانسته و نوشته هر چقدر اين زمان بيشتر طول بکشد ضربه سختتری بر امريکا و اتحاديه اروپا وارد خواهد شد.

روزنامه رسالت، در يادداشتی با عنوان« ضرب الاجلی برای شورای امنيت» نوشت در هفته ای که پيش رو خواهيم داشت اظهارات زيادی را له يا عليه حکومت ايران شاهد خواهيم بود.


اين رونامه با بررسی احتمال های ممکنه در اتخاذ تدابير جامعه جهانی در جريان بررسی پرونده هسته ای در شورای امنيت سازمان ملل،هر راهی به جز پذيرش حکومت ايران به عنوان قدرت هسته ای را محکوم به شکست دانسته و نوشته هر چقدر اين زمان بيشتر طول بکشد ضربه سختتری بر امريکا و اتحاديه اروپا وارد خواهد شد.


قیمت بنزین


روزنامه همشهری، از اختلاف نمايندگان مجلس بر سر قيمت بنزين خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه،به دنبال تصويب قيمت بنزين ۱۵۰ تومانی توسط کميسيون تلفيق مجلس برای سال ۸۶، اختلاف نظر شديدی ميان نمايندگان مجلس که در نهايت آخرين تصميم را در اين باره خواهند گرفت،در اين زمينه به وجود آمده است.


همشهری، نوشت که برخی در مجلس بر مصوبه کميسيون تلفيق،و برخی بر لايحه دولت مبنی بر سهميه بندی به عنوان بهترين راه حل تاکيد ميکنند،و برخی نيز به راه حل مشترکی مبنی بر سهميه بندی توام با افزايش قيمت بنزين به عنوان يک راه حل ترکيبی تاکيد دارند.


.


XS
SM
MD
LG