لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۰

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ایران


روزنامه همشهری از رشد زيرزمينی رفتارهای پرخطر بین نوجوانان کشور خبر داده است.
روزنامه همشهری از رشد زيرزمينی رفتارهای پرخطر بین نوجوانان کشور خبر داده است.

روزنامه اعتماد خبر داد که نمايندگان مجلس از تصويب لايحه دوفوريتی دولت برای تمديد آزمايشی قانون مجازات اسلامی خودداری کردند و به اين ترتيب دادگاه ها از امروز هيچ قانون مجازاتی را که به آن استناد کنند، در اختيار ندارند.


به نوشته این روزنامه، روزگذشته دولت طي لايحه دوفوريتی از مجلس خواست تا قانون مجازات اسلامی را برای يک دوره پنج ساله ديگر تمديد کند اما نمايندگان مجلس با اين لايحه مخالفت کردند.


قانون مجازات اسلامی تا روز گذشته اعتبار قانونی داشت اما از امروز مهلت اجرای پنج ساله آن به پايان رسيده است.


اعتماد نوشت «اين قانون از سال ۱۳۷۱ تاکنون سه بار و هر بار به مدت پنج سال به صورت آزمايشی تمديد شده است اما نمايندگان در جلسه علني روز گذشته حاضر به تصويب دوباره آن نشدند.»


«انتقاد از برنامه های دولت در زمينه اصناف ممنوع!»


روزنامه شرق گفتگویی با نمایندگان اصناف را منعکس کرده و به نقل از آنان نوشت که «انتقاد از برنامه های دولت در زمينه اصناف ممنوع است.»


به نوشته این روزنامه اين کليدی ترين جمله ای به شمار می آيد که طی دو هفته اخير ميان نمايندگان شورای اصناف کشور رد و بدل شده است.


شرق نوشت که «اصناف تا يک ماه پيش محور گفتار خود را به مقابله با سياست های اقتصادی دولت و انتقاد از دستگاه های زيرمجموعه آن اختصاص داده بودند ولی به ناگاه چرخش عجيبی در تفکرات مجموعه صنفی کشور به وجود آمده است، چه اکنون ستايش دولت جايگزين نقد شده است.


شرق:« وزارت بازرگانی به همراهان صنفی خود هشدار داده که قدری گفتار خود را تعديل کنند.»

این روزنامه در خصوص دلایل این تغییر ناگهانی به نقل از نمایندگان اصناف نوشت« وزارت بازرگانی به همراهان صنفی خود هشدار داده که قدری گفتار خود را تعديل کنند.»


رشد زيرزمينی رفتارهای پرخطر بین نوجوانان


روزنامه همشهری از رشد زيرزمينی رفتارهای پرخطر بین نوجوانان کشور خبر داده است.


ربابه قادری، سرپرست مجتمع قضایی اطفال و نوجوانان به این روزنامه گفته است که بررسی نحوه ارتکاب جرایم نشان می دهد نوجوانان امروز خشن تر و عصبی تر شده اند.


همشهری از قول کارشناسان نسبت به بروز رفتارهای پرخطر در جوانان هشدار داده و نوشت که مسئولان کشور اقدامی جدی برای مهار و کاهش این رفتارها در نسل جوان صورت نداده اند.


این روزنامه تاکید کرده«در صورت ادامه بی توجهی به خواسته های نسل جوان بروز رفتارهای پرخطر در این نسل طی سال های آتی وخیم تر خواهد شد.»


احتمال لغو کنسرت محمد رضا شجریان


روزنامه اعتماد ملی از احتمال لغو کنسرت محمد رضا شجریان در تهران خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، خانه موسيقی ایران اعلام کرده است که اداره اماكن به خاطر تامين امنيت اين كنسرت، تقاضای دريافت شبی ۵ ميليون تومان كرده كه اين خواسته با مخالفت گروه اجرایی کنسرت خواننده پر آوازه ایران مواجه شده است.


خانه موسيقی ایران اعلام کرده است که اداره اماكن به خاطر تامين امنيت اين كنسرت، تقاضای دريافت شبی ۵ ميليون تومان كرده كه اين خواسته با مخالفت گروه اجرایی کنسرت خواننده پر آوازه ایران مواجه شده است. اعتماد ملی

سرهنگ مهدی احمدی رییس اطلاع رسانی نیروی انتظامی با تایید درخواست پول از سوی نیروی انتظامی به روزنامه اعتماد ملی گفته«ما با شجريان مشكلی نداريم، فقط چند موضوع است كه دوستان بايد از طريق مراجعه به اداره خدمات انتظامي تالار پيگيری كنند. اين موضوعات شامل مواردی همچون بحث ترافيک و تامين امنيت كنسرت است.»


«صندوق زیان اقتصادی»


روزنامه سرمایه در یادداشتی با عنوان«صندوق زیان اقتصادی» خبر داده که دریافت کنندگان وام از حساب ذخیره ارزی به ازای هر یک یورو ۴۵۰ تومان ضرر کرده اند.


به نوشته این روزنامه با تغییر ارز مبنا در مبادلات تجاری دولت تولیدکنندگان را موظف کرده است تا به دلیل مشكل خود در انتقال دلار در بازار جهاني ملزم به استفاده از يورو كرد و اكنون كه سررسيد بازپرداخت وام ها رسيده يورويی كه با قيمت حدود ۸۰۰ تومان گشايش اعتبار شده به ۱۲۵۰ تومان افزايش يافته و با احتساب شش درصد بهره و شش درصد جريمهء تاخير بازپرداخت وام با بهره حدود ۱۰۰ درصد بايد برگشت شود كه از عهده هيچ توليدكننده ای برنمی آيد.


کیهان متهم می کند


روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود را به پخش دو هفته قبل اعترافات تلویزیونی هاله اسفندیاری و کیان تاجبخش اختصاص داده و این برنامه را برای خوانندگان خود معنا کرده است.


کیهان در عین حال سازمان های غیر دولتی- «ان جی اوها»- را به عنوان عامل انقلاب مخملی معرفی کرده و حزب جبهه مشارکت را متهم کرده که در تدارک انقلاب مخملی در ایران است.

درحالی که در برنامه پخش شده هیچ یک از افراد یاد شده در خصوص اتهامات خودت سخنی نگفتند این روزنامه نوشت « برنامه به اسم دموكراسی به دليل نوع خاصی از تدوين كه در آن به كار رفته بود، ماجرا را به نحو خطی برای بيننده خود روايت نمی كرد. در واقع اگر كسی پيش زمينه قبلی نداشت، به دشواری می توانست دريابد درمجموع در حال ديدن يک افشاگری است يا يک فيلم مستند تلويزيونی و اين افراد كه گاه و بيگاه در ميانه برنامه ظاهر می شوند كارشناسانی خبره و درحال اظهارنظر درباره حوزه تخصصی خود هستند يا جاسوسانی كه برنامه جاسوسی و براندازی خود را تشريح می كنند؟!»


کیهان در عین حال سازمان های غیر دولتی- «ان جی اوها»- را به عنوان عامل انقلاب مخملی معرفی کرده و حزب جبهه مشارکت را متهم کرده که در تدارک انقلاب مخملی در ایران است.


این روزنامه تلویحا از برخورد با این حزب اصلاح طلب را خبر داده است.




XS
SM
MD
LG