لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۸

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ایران


روزنامه کیهان به نقل از وزیر ارشاد اسلامی نوشت که برخی از اخبار انتشار یافته در روزنامه ها منشا شیطانی دارند.
روزنامه کیهان به نقل از وزیر ارشاد اسلامی نوشت که برخی از اخبار انتشار یافته در روزنامه ها منشا شیطانی دارند.

استعفا یا برکناری ۲ تن از وزرای دولت موضوع مورد توجه اغلب روزنامه های امروز قرار گرفته است. روزنامه جمهوری اسلامی در این خصوص نوشت «وزیر نفت هم مجبور به استعفا شد.»


روزنامه تهران امروز با تیتر«وزیر چهارم هم رفت»، نوشت استعفای سيد كاظم وزيری هامانه، سومين گزينه پيشنهادی ریيس جمهور برای تصدی پست وزارت نفت، بالاخره پذيرفته شد و همان گونه كه پيشبينی می شد، غلامحسين نوذری عهده دار مسووليت سرپرستی اين وزارتخانه شد.


این روزنامه نوشت « شنيده ها حاكی از آن است كه انتقادات وارد به روند پيشرفت مذاكرات خط لوله صلح و همچنين مشكلات ايجاد شده در خصوص سهميه بندی بنزين از دلايل استعفای هامانه بوده است.»


«دومین استعفا در کابینه احمدی نژاد»


روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان«دومين استعفا در کابينه احمدی نژاد» نوشت وزارت نفت اينک به نقطه ای رسيده که رییس دولت نهم وزير مربوط را مجبور به استعفا کرد تا سکان پول سازترين وزارتخانه کشور را در اختيار بگيرد که از همان ابتدا حساسيت ويژه ای برروي آن داشت و تمايل داشت برای رسيدن به اهدافش در وزارت نفت که همانا مبارزه با مافيای نفت و آوردن پول نفت بر سر سفره مردم است.


«خنثی شدن توطئه انجمن حجتيه»


روزنامه جام جم در خبری با عنوان«خنثی شدن توطئه انجمن حجتيه» نوشت حرکت جديد انجمن حجتيه برای ايجاد تفرقه ميان مسلمانان با هوشياری و اقدام مناسب مسوولان خنثي شد و با افرادی که خود را اعضای اين انجمن می ناميدند، برخورد لازم صورت گرفت.


به نوشته این روزنامه، اعضای انجمن حجتيه اخيرا در جلسات و مجامع خود سخنان تند و عمدتا اهانت آميزی را عليه اعتقادات و بزرگان اهل سنت مطرح کردند که به سرعت نيز نوار کاست و سی دی های اين مجالس در سطح وسيعی بين مناطق سنی نشين ايران و کشورهای مسلمان منطقه توزيع شد.


حمید رضا حاج بابائی به جام جم گفت که با رسيدن گزارش هايی در مورد شروع شدن حرکت جديد این انجمن کميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی با رايزني هايی که با مسوولان انجام داد، طی هفته گذشته اين «توطئه» با جمع آوری سی دی ها و اقدامات مناسب ديگری خنثی کرده است.


وثيقه ۲۰۰ ميليون تومانی


روزنامه آفتاب یزد، از تعيين وثيقه ۲۰۰ ميليون تومانی برای خبرنگار روزنامه هم ميهن خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، نعمت احمدی وكيل مدافع فرشاد قربانپور، خبرنگار روزنامه هم ميهن از تعيين قرار وثيقه ۲۰۰ ميليون توماني برای موكلش خبر داده و گفته خانواده آقای قربان پور امکان تودیع وثیقه تعیین شده را ندارند.


احمدی نژاد به سفر می رود


روزنامه همشهری از آغاز سفر منطقه ای ریيس جمهوری اسلامی خبر داده و نوشته وی اين هفته به كشورهای افغانستان، تركمنستان و قرقيزستان سفر خواهد كرد.


به نوشته این روزنامه، محمود احمدی نژاد صبح روز سه شنبه به منظور ديدار و گفت وگو با مقامات كشورهاي افغانستان و تركمنستان به اين كشورها سفر می كند و پس از آن به منظور شركت در هفتمين اجلاس سران كشورهای عضو سازمان همكاری شانگهای كه ۲۵مرداد ماه برگزار می شود، روز پنج شنبه به بيشكک پايتخت قرقيزستان محل برگزاری اين اجلاس سفر خواهد كرد.


«شیطان و روزنامه ها»


روزنامه کیهان به نقل از وزیر ارشاد اسلامی نوشت که برخی از اخبار انتشار یافته در روزنامه ها منشا شیطانی دارند.


محمود حسین صفار هرندی روزنامه های منتقد را متهم کرده که تحت عنوان نشریه عمومی کار حزبی می کنند.


به نوشته کیهان وی با انتقاد از عدم انتشار اخبار فعالیت های دولت مطبوعات را عصبی توصیف کرده و گفت «خبر بايد عاری از عصبيت و تعصب باشد، تعصب غير از غيرت است، عصبيت ريشه شيطانی دارد و اگر خبر بخواهد متأثر از عصبيت باشد خود به خود بخشي از سلامتيش را از دست خواهد داد.»


افزایش مهاجرت روستاییان به شهر


روزنامه جمهوری اسلامی از افزایش میزان مهاجرت روستایيان به شهرها خبر داده است.


این روزنامه به نقل از استاندار مركزی نوشت هم اينک بر اساس آمارهای ارایه شده ازسوی مركز آمارايران ميزان مهاجرت روستاييان به شهرها درحال افزايش است.


عبدالله سهرابی اظهار گفته كه دولت سعي دارد با اجرای طرح هایی اين موضوع را در كشور كاهش داده و درآينده آن را برعكس كند.


XS
SM
MD
LG