لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۷

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ایران


جمهوری اسلامی:« خودی ها را در جايگاه شيطان بزرگ نشاندن خطر بزرگی است كه امروز جريان حاكم را بشدت تهديد می كند.»
جمهوری اسلامی:« خودی ها را در جايگاه شيطان بزرگ نشاندن خطر بزرگی است كه امروز جريان حاكم را بشدت تهديد می كند.»

روزنامه کارگزاران از پیشنهاد محمدباقر ذوالقدر برای اصلاح نظام اداری توسط استقرار بسیج در ادارات دولتی خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، قائم مقام وزیر کشورکه دیروز در همایش مسوولان بسیج استانداری ها سخن می گفت، افزود«انتظار ما این است که بسیج به اصلاح نظام اداری کشور کمک کند؛ زیرا یکی از مسائلی که کشور از آن رنج برده، ناکارآمدی سیستم اداری است که دست و پای همه دولت ها را که شعارهای خوبی هم می دهند، بسته و بدنه سیستم اداری کشور همراهی لازم را با خواست و اراده مدیران قوه اجراییه نشان نمی دهد.»


کارگزاران به نقل از ذوالقدر نوشته« بسیج باید از فرصت طلایی که در انتخابات ریاست جمهوری حاصل شد،در جهت تحقق اهداف خود استفاده کند.»


«مشفقانه با حاميان دولت»


روزنامه جمهوری اسلامی، در سرمقاله امروز خود با عنوان«مشفقانه با حاميان دولت» نسبت به زدن انگ های مختلف و تنگ تر کردن دایره خودی ها از سوی نزدیکان دولت انتقاد کرده است.


این روزنامه نوشت « اينكه امروز گفته شود فلان سردار به دليل هم نظر نبودن با دولت غضنفر است و فلان حجت الاسلام و آيت الله به دليل انتقاد كردن از مسئولان اجرائي اصولا در خط اسلام نيستند و مطبوعات منتقد درحال تدارک يک كودتا هستند و همه در خط آمريكا قرار دارند فردا چه كسی در دايره خودی ها و در دايره اصولگرایی باقی می ماند.»


روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به حمله شدید رسانه های دولتی به رئیس قوه قضائیه نوشته«اين روزها متاسفانه كار به جایی رسيده كه حتي ریيس قوه قضایيه هم وقتی از تغيير مديران انتقاد می كند از سوی روزنامه های حامی دولت و افراد منتسب به دولت بشدت مورد حمله و اهانت قرار می گيرد.»


نویسنده این روزنامه به مقامات دولتی هشدار داده که« خودی ها را در جايگاه شيطان بزرگ نشاندن خطر بزرگی است كه امروز جريان حاكم را بشدت تهديد می كند.»


جانشین احتمالی کاظم وزیری هامانه


روزنامه تهران امروز، از علی کردان معاون اداری مالی سابق صدا و سیما به عنوان جانشین احتمالی کاظم وزیری هامانه وزیر برکنار شده نفت نامبرده است.


به نوشته این روزنامه ملاقات هايی بين احمدی نژاد و علی كردان برای تصدی وزارت نفت انجام شده و كردان تاكنون نگران عدم كسب رای اعتماد از مجلس بوده، اما با توجه به لابی هايی كه در مجلس صورت گرفته وی با رای مناسب پست وزارت نفت را كسب خواهد كرد.


روزنامه ایران خبر داده که امريكا ۶ ايرانى بازداشت شده در عراق راآزاد كرده است.


این روزنامه به نقل از سفير ايران در عراق تعداد ایرانیانی که در عراق توسط اترش امریکا دستگیر شده اند را ۳۰ نفر عنوان کرده و نوشته که این افراد به اتهام ورود غیر قانونی به خاک عراق دستگیر شده اند.حسین کاظمی قمی گفته است این افراد غیر از کسانی هستند که به اتهام ورود غیر قانونی به خاک عراق از سوی نیروهای عراقی دستگیر شده اند.


درگیری مسلحانه در چابهار


روزنامه کیهان اخباری از درگیری مسلحانه در چابهار را منعکس کرده و نوشته که گروگنگیری روز گذشته در دو راهي سنگان به وقوع پيوست كه در يک كيلومتری پاسگاه رندان، ۶ كيلومتری پاسگاه نوبنديان و ۱۰ كيلومتري پاسگاه پلان بوده است.


این روزنامه به نقل از یک منبع ناشناس گروگانگیران را سنی معرفی کرده و نوشته که آنان در زمان گروگانگيری با طرح اين سوال كه شيعه يا سنی هستيد افرادی كه سنی بودند را آزاد و كسانی كه شيعه بودند را در گرو خود نگه داشتند.


کیهان در عین حال خبر داده که درگیری صبح دیروز در سیستان و بلوچستان در واکنش به کشته شدن یک بلوچ در روز شنبه توسط نیروی انتظامی صورت گرفته است.


اعدام در ساری


روزنامه اعتماد ملی خبر داده که اعدام ۳ تن به اتهام تجاوز به عنف که دیروز در ساوه و در ملاء عام اعدام شدند يک روز زودتر از موعد اعلام شده صورت گرفته است.


به نوشته این روزنامه، حاج رضا شاهکرمی قاضی که حکم اعدام این سه نفر را صادر کرده بود گفته است که سيدابراهيم رئيسی (معاون اول ریيس قوه قضاييه) دادستان ها را موظف به اجراي سريع چنين حكم هايی كرده است و تاخير در اجرای حكم، تخلف به حساب می آید.


اعتماد ملی همچنین خبر داده که ریيس كل دادگستري ساوه یک روز قبل از اعدام این سه نفر وعده داده بود به علت تقارن زمان اجرای حكم با اعياد شعبانيه، اجرای حكم متوقف و به زمان ديگری موكول می شود.



XS
SM
MD
LG