لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۰

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


اعتمادملی: اگر دو وزير ديگر از دولت برکنار شوند، کابينه نهم بايد بار ديگر به طور کلی از مجلس رای اعتماد بگيرد.
اعتمادملی: اگر دو وزير ديگر از دولت برکنار شوند، کابينه نهم بايد بار ديگر به طور کلی از مجلس رای اعتماد بگيرد.

روزنامه آفتاب يزد، اظهارات روز گذشته وزير اقتصاد در جلسه توديع وی را مورد توجه قرار داده و به نقل از وی نوشته «معاون اقتصادی بازرسی رياست جمهوری يک دامپزشک است.»


به نوشته اين روزنامه « داود دانش جعفری «وزير برکنار شده اقتصاد و دارايی ديروز در جلسه توديع خود با اشاره به مشکلات، ناکامی ها و موفقيت های اقتصادی در سال های اخير به نقل بعضی از برخوردهای غيرکارشناسی و هيجانی در دوره اخير پرداخته و انحلال سازمان برنامه و بودجه را يک اقدام حساب نشده دانسته است.»


آقای دانش جعفری به نوشته آفتاب يزد با نقل خاطرات ديگری از دخالت افراد غير مسئول در مسايل کلان اقتصادی کشور انتقاد کرده و گفته: «به قرار اطلاع در قسمت بازرسی ریيس جمهور افرادی نفوذ کرده اند که جزو ناراضی های دستگاه ها بودند، و با دسترسی محدودی که داشتند به خود اجازه می دادند در مسائل پيچيده، گزارش تهيه کنند و با دسترسی آسانی که به مقام بالا داشتند، ذهنيت کارشناسی نشده خود را منتقل کنند.»


«نمی شود از واقعيت فرار کرد»


روزنامه اعتماد ملی سرمقاله امروز خود با عنوان «نمی شود از واقعيت فرار کرد» را، به برکناری نهمين وزير دولت احمدی نژاد اختصاص داده و نوشته «نهمين وزير کابينه نهم هم از قطار دولت پياده شد.»


اين روزنامه با نقل از فرازهای افشاگرانه سخنان روز گذشته وزير برکنار شده دولت نهم نوشته « داود دانش جعفری نطقی ايراد کرد که در تاريخ خواهد ماند و از نکاتی گفت که بارها کارشناسان و متخصصان گفته بودند.»


اعتماد ملی همچنين نوشته که اگر دو وزير ديگر از دولت برکنار شوند، کابينه نهم بايد بار ديگر به طور کلی از مجلس رای اعتماد بگيرد.


پايان مذاکرات هاينونن با مقامات هسته ای ايران


روزنامه همشهری، از پايان مذاکرات هاينونن با مقامات هسته ای ايران خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه مذاکرات اولی هاينونن، معاون امور پادمان های آژانس بين المللی انرژی اتمی با مقامات ايرانی پس از دو روز پايان يافت.


همشهری در عين حال نوشته که اين مذاکرات طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در محل سازمان انرژی اتمی ايران و پشت درهای بسته انجام شده و گفته می شود طرفين حدود پنج ساعت با يکديگر مذاکره کرده اند.


اين روزنامه تاکيد کرده که طرفين هنوز هيچ اظهار نظر رسمی در خصوص اين مذاکرات نکرده اند.


بازداشت سه دانشجو در اردبيل


روزنامه کارگزاران انتشار خبر بازداشت سه دانشجوی اردبيلی پس از دو هفته را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه «اردشير کريمی خياوی، قائم مقام انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه آزاد اردبيل و صاحب امتياز و مديرمسوول نشريه دانشجويی خزر، مهدی کيانی دبير سابق انجمن شعر و ادب «بيليم» دانشگاه پيام نور اردبيل،و «آيدين قره باغی» سه دانشجويی هستند که از ۲۲ فروردين در بازداشت بهسر می برند.


اعدام پنج نفر در کرمان و اصفهان


روزنامه کيهان از اعدام پنج نفر در کرمان و اصفهان خبر داده است. اين روزنامه چهار نفر اعدام شده در کرمان را «قاچاقچی» معرفی کرده و نوشته «اين چهار تن هريک به اتهام قاچاق مقادير مختلفی انواع مواد مخدر دستگير شده بودند که سرانجام با احکام دادگاه های انقلاب اسلامی استان کرمان و پس از تاييد اين احکام توسط دادستان کل کشور اعدام شدند.»


اين روزنامه محل اعدام اين افراد را زندان کرمان اعلام کرده است. کيهان همچنين پنجمين اعدامی را يک جوان ۱۹ ساله اعلام کرده که در سال ۸۴ مرتکب قتل شده بود.


اين روزنامه جوان اعدامی را« حسن.م» معرفی کرده و اعلام کامل نامش خوداری کرده و نوشته که وی صبح ديروز در زندان مرکزی اصفهان اعدام شده است.


سرانه کتابخوانی در ایران


روزنامه تهران امروز به نقل از رييس سازمان کتابخانه ملی ايران خبر داده که سرانه کتابخوانی در کشور برای هر نفر تنها دو دقيقه در شبانه روز است.


اين روزنامه از قول علی اکبر اشعری نوشته «اين سرانه با افزودن کتب درسی برای برخی از افراد در شبانه روز حدود شش دقيقه است.


وی با اشاره به جمعيت ۷۰ ميليونی کشور به روزنامه تهران امروز گفته « برای ملتی که بيش از ۸۵ درصد باسواد دارد اين رقم، بسيار تاسف بار است.»


XS
SM
MD
LG