لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۲

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه سرمايه در سرمقاله خود با عنوان «تهاجم انفعالی» در خصوص اظهارات روز گذشته احمدی نژاد در قم، نوشته که رئيس جمهوری با گذشت بيش از ۱۰۰۰ روز از عمر دولت ۱۴۶۰ روزه خود، بار ديگر تقريبا همه قوای سه گانه و ديگر نهادهای کشور را تلويحا به همراهی با مافيای رانت خوار فاسد متهم کرده است.


سعيد ليلاز نويسنده سرمقاله اين روزنامه با اشاره به تکرار ادعاهای انتخاباتی آقای احمدی نژاد در سومين سال رياست جمهوريش نوشته است: «رييس دولت دائما از اين مافيا شکايت می کند، فقط يک کار ساده را انجام نمی دهد و آن معرفی مافيايی است که اگر مبنای سخن احمدی نژاد در قم را ملاک قرار بدهيم، مانند غده لجام گسيخته سرطانی همه اجزای حکومت و دولت را جز شخص رييس جمهوری در ميان گرفته است».


  • «رييس دولت دائما از اين مافيا شکايت می کند، فقط يک کار ساده را انجام نمی دهد و آن معرفی مافيايی است که اگر مبنای سخن احمدی نژاد در قم را ملاک قرار بدهيم، مانند غده لجام گسيخته سرطانی همه اجزای حکومت و دولت را جز شخص رييس جمهوری در ميان گرفته است».
سرمقاله روزنامه سرمایه

سرمايه در ادامه با طرح اين پرسش که آيا وزرای فعلی دولت که منصوب خود احمدی نژاد نيز هستند از نظر وی غير حزب الهی و مافيايی هستند؟ اظهارات اخير وی را ناشی از انفعال دانسته و تاکيد کرده است: «يک هزار روز پس از شروع دولتی که قرار بود در همان سال اول همه چيز را سامان دهد، رييس جمهوری عصبی تر و خسته تر و تلخ تر از هميشه، همان حرف ها و شعارهای روز نخست را می زند».


روزنامه اعتماد از صدور حکم زندان برای عابد توانچه يکی از دانشجويان دانشگاه امير کبير تهران خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه دادگاه انقلاب استان مرکزی در پی احضار مجدد عابد توانچه، حکم ۸ ماه زندان تعزيری را به وی ابلاغ کرده است.


اعتماد از قول اين فعال دانشجوئی که پيش از اين چند ماه در بازداشت به سر برده، نوشته است: «به دليل عدم حضور وکيل مدافع در هيچ کدام از مراحل پرونده وعدم فرصت برای تهيه دفاعيه و همچنين رفتارهايی که در دوره بازداشت وی صورت گرفته است، از تيم بازجويی اش اقامه دعوی خواهد کرد».


روزنامه کيهان از تغيير نماينده ولی فقيه و امام جمعه خرم آباد خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه احمد ميرعمادی از سوی آيت الله علی خامنه ای به جای امام جمعه قبلی خرم آباد به اين سمت منصوب شده است.


اسفند گذشته نيز امام جمعه کرمانشاه پس از چند چند روز انتشار اخبار متناقض از سمت خود برکنار شد و اعلام کرد که از اين سمت اسعفا نداده است.


روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود نوشته است: «پس از مدت ها رکود در عرصه انتشار دهندگان فيلم های خصوصی بازيگران بار ديگر فيلم خصوصی منتسب به بازيگر زن يک سريال پربيننده و البته جنجالی تلويزيونی در اينترنت و نيز تلفن های همراه منتشر شده و به سرعت درحال گسترش است».


اين روزنامه بدون ذکر نام هنرپيشه مورد نظر، همچنين نوشته است: «در اين فيلم پنج دقيقه ای تصاوير منتسب به بازيگر زن به همراه يک مرد جوان به نمايش درآمده است» .


روزنامه آفتاب يزد، خبر داده سه عضو يک خانواده در قزوين به اتهام تشکيل دادگاه خانوادگی و کشتن دختری ۲۶ ساله دستگير شده اند.

روزنامه جمهوری اسلامی با يادآوری اين که مجلس هفتم مجازات اعدام را برای انتشار دهندگان جنين فيلم هايی تعيين کرده، تاکيد کرده : «لازم است بار ديگر پليس و قوه قضائيه به طور جدی تری وارد عمل شوند».


روزنامه آفتاب يزد، خبر داده سه عضو يک خانواده در قزوين به اتهام تشکيل دادگاه خانوادگی و کشتن دختری ۲۶ ساله دستگير شده اند.


به نوشته اين روزنامه اين دختر ۲۶ ساله در سوم اسفند گذشته توسط پدر، داماد و پسر عموی خو به قتل رسيده است.


آفتاب يزد همچنين نوشته که اين پدر و اقوام اين دختر ادعا کرده اند که به اتهام اخلاقی وی را در دادگاه خانوادگی محاکمه و مهدور الدم شناخته اند و سپس حکم مرگ را در مورد وی اجرا کرده اند.


XS
SM
MD
LG