لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۸

علی کريمی به تيم ملی دعوت شد


علی کریمی.
علی کریمی.

پس از پايان مسابقه چهارشنبه شب ۱۷ مهر بين پرسپوليس و ابومسلم در مشهد ، علی دايی سرمربی تيم ملی، علی کريمی را به اردوی تيم ملی فراخواند.


علی کريمی در غياب مهدی مهدوی کيا، بازيکن مصدوم ايران در مسابقه نخست در راه جام جهانی، با بازوبند کاپيتانی در مسابقه با تيم ملی سوريه به ميدان رفت.


اما در اين مسابقه – که در ورزشگاه آزادی انجام شد – تيم ملی ايران به رهبری منصور ابراهيم زاده به عنوان مربی و با کاپيتانی علی کريمی فروغی نداشت. ايران در خانه صفر بر صفر متوقف شد.


برای مسابقه بعدی (در کويت) علی دايی سرمربی تيم ملی شد و در پی انتقاد علی کريمی از مديريت فدراسيون فوتبال از سوی فدراسيون تا اطلاع بعدی محروم شد.


کريمی از اردوی اردبيل خارج شد و با اين که اين محروميت با دخالت محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی و حجت الاسلام سيد حسن خمينی خيلی سريع رفع شد، علی دايی از انتخاب کريمی خودداری کرد.


در حالی که رسانه های ايرانی اين چشم پوشی را به حساب خرده حساب های پيشين و رقابت های تجارتی در توليد وسايل ورزشی عنوان کردند، علی دايی ادعا کرد که عدم انتخاب به دليل مصدوميت کريمی و ناآمادگی او است.


علی کريمی از قطر به پرسپوليس تهران آمد که رسانه ها آن را حرکتی برای رسيدن به تيم ملی عنوان کردند.


کريمی در برابر استقلال نخستين گل خود را برای نجات از شکست به ثمر رساند و چند ساعت پيش از گزينش، با وجود شکست چهار بر سه پرسپوليس از ابومسلم، او به ثمر رساننده هر سه گل پرسپوليس شد.


گزينش علی کريمی در شرايط مطلوب آمادگی و گلزنی در فاصله يک هفته پيش از مسابقه دوم ايران در آخرين مرحله انتخابی جام جهانی در منطقه آسيا صورت گرفت.


ایران در برابر کره شمالی


اين مسابقه در بعد از ظهر چهارشنبه ۲۴ مهر در برابر تيم ملی کره شمالی در ورزشگاه آزادی تهران انجام خواهد شد.


برای ايران پيروزی و سه امتياز اين مسابقه بسيار مهم است، به ويژه که کره شمالی در نخستين مسابقه اش در برابر کره جنوبی در حالی يک بر يک کرد که ابتدا با يک ضربه پنالتی از همسايه نامدارش پيش بود. به دلايل سياسی، کره شمالی آن مسابقه را به عنوان ميزبان در شانگهای چين انجام داد.


علی دايی که پيش از انتخاب کريمی اسامی بقيه بازيکنان انتخابی را اعلام کرده بود، علاوه بر اين بازيکن با تجريه از پژمان نوری و مازيار زارع هم دعوت به عمل آورد تا به جمع ملی پوشان اضافه شوند.


در اين ميان عليرضا نيکبخت واحدی همچنان خارج از محدوده تيم ملی قرار گرفت. نيکبخت در مسابقه رفت در کويت به ثمر رساننده گلی با ضربه قيچی برگردان بود که از سوی سی ان ان و بسياری از رسانه های بين المللی به عنوان گل روز پيکارهای جام جهانی معرفی شد.


پس از اعلام ۲۳ بازيکن برای تيم ملی، از سوی دايی اعلام شد که اسامی بازيکنان مورد نظر در دو تيم پرسپوليس و ابومسلم پس از بازی اين دو تيم اعلام می شود. اما ابومسلم با وجود پيروزی، نماينده ای در اردوی تيم ملی نيافت.


بر اين پايه ۲۶ بازيکن منتخبی که در مسابقه با کره شمالی يازده نفر آنان پای به ميدان خواهند گذاشت اين بازيکنان هستند: مهدی رحمتی، وحيد طالب لو، رحمان احمدی، پژمان منتظری، هادی عقيلی، جلال حسينی، پيروز قربانی، ستار زارع، مجيد غلام نژاد، حسين کعبی، آندرانيک تيموريان، جواد نکونام، فريدون زندی، احسان حاج صفی، مسعود شجاعی، مهدی مهدوی کيا، مهدی کريميان، مجتبی جباری، محمد نوری، رسول خطيبی، غلامرضا رضايی، مهدی سيد صالحی، محمدرضا خلعتبری، علی کريمی، پژمان نوری و مازيار زارع.


مهدی مهدوی کيا نيز برای نخستين بار در مرحله اخر انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ به اردوی تيم ملی فراخوانده شده است. اما وحيد هاشميان پس از گزينش و بازی در برابر عربستان سعودی، به دليل مصدوميت اين بار در جمع ملی پوشان حضور ندارد.


ايران در يک گروه پنج تيمی با عربستان سعودی، کره شمالی، کره جنوبی و امارات همآورد است و دو تيم برتر به طور مستقيم به جام جهانی در آفريقای جنوبی راه می يابند.


XS
SM
MD
LG