لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۶

«علی کريمی به صورت قرضی به پرسپوليس پیوسته است»


علی کريمی که بازيکنی تکنيکی و از نخبگان فوتبال ايران است، به مدت يک سال در باشگاه بايرن مونيخ آلمان به سر برد.(عکس: ایسنا)
علی کريمی که بازيکنی تکنيکی و از نخبگان فوتبال ايران است، به مدت يک سال در باشگاه بايرن مونيخ آلمان به سر برد.(عکس: ایسنا)

سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا روز دوشنبه، هجدهم شهريور، اعلام کرد که علی کريمی به صورت قرضی و برای یکسال به تیم فوتبال باشگاه پرسپوليس پيوسته است.


«ای اف سی» از تهران گزارش می دهد که پرسپوليس، قهرمان ليگ برتر ايران علی کريمی، بازيکن پيشين بين المللی ايران را اخيرا با قراردادی يک ساله و به صورت قرضی از باشگاه السيليه قطر به خدمت گرفته است.


علی کريمی که آخرين بازی اش در تيم ملی در دور سوم انتخابی جام جهانی بوده است، برای مسابقه در مرحله پايانی انتخابی جام جهانی از سوی علی دايی، سرمربی تيم ملی انتخاب نشد. او در حال حاضر تمرينات خود را زير نظر افشين قطبی، مربی ايرانی – آمريکايی تيم پرسپوليس آغاز کرده است.


کريمی به ای اف سی گفت: «من خوشحالم به خانه ام، پرسپوليس بازگشته ام. قول داده بودم که يک روز به پرسپوليس باز می گردم و امروز خوشحالم که بازگشته ام.»


او افزود: «پرسپوليس در اين فصل يک گروه از بازيکنان بزرگ دارد و اميدوارم بتوانيم در رقابت های داخلی و همچنين در ليگ قهرمانان آسيا موفق باشيم.»


علی کريمی پس از يک سال حضور در باشگاه بايرن مونيخ آلمان به فوتبال قطر پيوست. پس از بازی در تيم های باشگاهی اين کشور از حدود يک ماه پيش اعلام شد که با تيم جديدش، السيليه به توافق نرسیده است و قصد دارد به ايران باز گردد.


در اين مدت اخباری مبنی احتمال پيوستن او به تيم های پرسپوليس، استقلال و مس کرمان مطرح شد، ولی افشين قطبی، سر مربی تيم پرسپولیس يک بار گفته بود که با وجود کريم باقری و «الونگ» به علی کریمی نیازی ندارد.


علی کريمی در حالی به تيم پرسپوليس پيوست که رسانه های داخلی این اقدام را حرکتی برای رسيدن وی به تيم ملی ایران و با استفاده از پشتيبانی هواخواهان پرشمار اين تيم عنوان کردند.

اما از روز چهارشنبه، ۱۳ شهريور ماه، روند پيوستن علی کريمی به پرسپوليس سرعت گرفت. ابتدا ابوالفضل جلالی، مدير برنامه های وی در دبی، اعلام کرد که برای دو باره پرسپوليسی شدن کريمی توافق کامل به عمل آمده است.


پس از آن داريوش مصطفوی، مديرعامل پرسپوليس به تلويزيون دولتی ايران گفت که پس از گفت و گوی ۴۵ دقيقه ای با کريمی در قطر، توافق به دست آمده و او برای امضای قرارداد روز شنبه (۱۶ شهريور) در تهران است. مصطفوی رقم قرارداد را فاش نکرد، اما خبرگزاری های داخلی ايران آن را ۳۵۰ هزار دلار اعلام کردند که برای فسخ قرارداد باید به کميته ملی المپيک قطر پرداخت شود.


علی کريمی در حالی به تيم پرسپوليس پيوست که رسانه های داخلی این اقدام را حرکتی برای رسيدن وی به تيم ملی ایران و با استفاده از پشتيبانی هواخواهان پرشمار اين تيم عنوان کردند.


اما وی در بدو ورود به تهران ضمن آرزوی موفقيت برای تيم ملی ايران در بازی برابر عربستان سعودی، انتخاب پرسپوليس را ناشی از دليل خاصی ندانست.


او پيش از سفر به امارات، قطر، آلمان (بايرن مونيخ) و بار ديگر به قطر، عضو تيم پرسپوليس بود. علی کريمی با سرخپوشان به تيم ملی راه يافت و قهرمان بازی های آسيايی ۱۹۹۸ در بانکوک شد.


کريمی دليل اصلی پيوستن دوباره به پرسپوليس را «دين خود» به اين تيم اعلام کرد. به گفته مدير عامل تيم پرسپوليس، قرارداد کريمی يک ساله بوده و پس از این زمان قابل تمدید است، اما سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا آن را يک ساله و به صورت قرضی اعلام کرده است.


علی کريمی که بازيکنی تکنيکی و از نخبگان فوتبال ايران است، به مدت يک سال در باشگاه بايرن مونيخ آلمان به سر برد، اما اميدهايی که به جهش او در سطح جهانی وجود داشت، با بی ميلی و مصدوميتش به نتيجه نرسيد.


پيش از بايرن مونيخ، باشگاه آتلتيکو مادريد اسپانيا با جديت خواهان جذب او بود که علی کريمی به آن علاقه ای نشان نداد. نمايندگان باشگاه اسپانيايی حتی با حضور در ورزشگاه آزادی و تماشای بازی او، تمايل خود برای جذب کريمی اعلام کردند.


بازيکن ۲۹ ساله ايرانی در يک سال اخير روند موفقيت آميزی در فوتبال قطر نداشت.


XS
SM
MD
LG