لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۸

حمله شدید آیت الله خامنه ای به اسرائیل


آيت‌الله علی خامنه‌ای روز يکشنبه در روز عيد فطر بار ديگر بشدت به اسرائيل حمله کرد. آقای خامنه ای اسرائيل را غده سرطانی صهيونيستی و خطری برای بشريت خواند.

سخنان مشابه آيت لله خامنه ای و محمود احمدی نژاد درباره اسرائيل در روز جمعه ، اعتراض شديد دبيرکل سازمان ملل، اتحاديه اروپا و آمريکا را برانگيخت که اينگونه سخنان را نفرت انگيز و آتش افروز خواندند.

به گزارش فارس، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با مسئولان جمهوری اسلامی و سفرای کشورهای اسلامی در تهران هشدار داد «دشمن تلاش دارد با عمده کردن اختلاف های طبیعی در قومیت، نژاد و مذهب، میان مسلمانان ایجاد اختلاف و با واقعیت سازی، خطرهای دروغین ایجاد کند.»

محمود احمدی‌نژاد، رييس‌جمهوری ايران، روز جمعه در سخنرانی خود به مناسبت «روز قدس» کشور اسرائيل را به «غده» سرطانی تشبيه کرد و «مقابله با موجوديت» اين حکومت را «باز کردن راه برای نجات همه بشريت» دانست.

اين هفته هم‌چنين سخنان سال ۸۸ آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با موضوع «نابودی اسرائيل» و تشکيل يک خاورميانه جديد «اسلامی» در وب‌سايت رهبر ايران بار ديگر انتشار يافت.

روز جمعه بان گی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، نیز «اظهارات ضداسرائیلی» رهبران جمهوری اسلامی ایران در «روز قدس» را محکوم کرده و این سخنان را «نگران‌کننده، توهین‌آمیز و تحریک‌کننده» نامید.

وی افزود که «تمامی رهبران در منطقه باید در این برهه از زمان از سخنان خود برای کاهش تنش‌ها استفاده کنند و نه برای افزودن بر تنش‌ها.»

پیش از وی تامی ویـِتور، سخنگوی شورای ملی امنیت آمریکا، نیز با محکوم کردن شدید این اظهارات گفته‌بود: «اگر ایران آن‌ طور که احمدی‌نژاد می‌گوید نگران حقوق بشر است پس باید حمایت خود از حملات بی‌رحمانه بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه، علیه مردم آن کشور را متوقف کند».

ونسان فلوریانی، معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، نیز سخنان محمود احمدی‌نژاد در روز قدس را «غیرقابل قبول» نامیده و در ادامه گفت که «به ایران یادآوری می‌کنیم که هیچ‌گاه نخواهیم گذاشت حق اسرائیل برای داشتن یک زندگی صلح‌آمیز زیر سؤال برود.»

بر پایه منشور سازمان ملل متحد، «تمامی کشورهای عضو باید از تهدید دیگر کشورها یا استفاده از زور علیه تمامیت ارضی یا استقلال سیاسی هر کشور دیگر خودداری کنند».

حملات لفظی مقام های جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل در حالی ادامه دارد در روزهای اخیر بر شمار گزارش‌های مربوط به احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران افزوده شده است.
XS
SM
MD
LG