لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۸

لاريجانی خطاب به احمدی‌نژاد: مشکل در تفسير قانون نيست، مشکل در اجراست


علی لاریجانی
علی لاریجانی

علی لاریجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه، در واکنش به سخنان رئيس جمهور درباره حق مجريان در اجرای تفسير خود از قوانين گفت:‌ مشکل در تفسير قانون نيست مشکل در اجراست، برخی بخش‌ها می‌خواهند قانون را دور بزنند.

رئيس مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه در پاسخ به خبرگزاری مهر در خصوص اظهارات رئيس جمهور مبنی بر اينکه نظارت به معنای تفسير ناظر از قانون نيست و مجری براساس تفسير خودش از قانون عمل می‌کند، گفت: من فکر نمی‌کنم مشکل در تفسير قانون باشد، قوانين شفاف است.

وی افزود: اگر ابهامی وجود داشته باشد بايد از مجلس سؤال و تصحيح شود.

واکنش آقای لاریجانی به سخنان محمود احمدی‌نژاد در حالی صورت می‌گیرد که اختلافات سران سه قوه در روزهای اخیر تشدید شده است.

روز دوشنبه تنها یک روز پس از اظهار نظر محمود احمدی‌نژاد در مورد حق مجریان در اجرای تفسیر خود از قانون، رئیس دولت در بخشنامه‌ای لغو مصوبات مقامات دولتی از سوی مجلس را غیرقانونی اعلام کرد.


please wait

No media source currently available

0:00 0:05:45 0:00
لینک مستقیم



رئيس جمهوری اسلامی ايران، در این بخشنامه اعلام کرد که مکاتبات رئيس مجلس با دستگاه‌های اجرايی درباره لغو برخی مصوبات «خلاف نص صريح قانون اساسی» و «فاقد وجاهت قانونی» ست و «نمی‌تواند مناط عمل باشد».


در بخشنامه آقای احمدی‌نژاد خطاب به دستگاه‌های اجرايی کشور آمده است: «علاوه بر ايرادات متعدد به اين اقدام و رويه، هيچ يک از اصول قانون اساسی چنين اختياری را صراحتاً و يا تلويحاً به رئيس محترم و حتی مجلس شورای اسلامی اعطا نکرده است».


رئيس مجلس شورای اسلامی پيش از اين با ارسال نامه‌هايی به دستگاه‌های اجرايی، قوانين مصوب را ابلاغ يا مصوبات هیئت وزيران را غيرقانونی اعلام کرده است.

جدل سران سه قوه درباره فساد

برخی از روزنامه های صبح تهران از جمله شرق، خراسان، جهان صنعت تيترهای اصلی روز دوشنبه را به «جدل سران سه قوه» در همايش ارتقای سلامت نظام اداری بر سر گسترش فساد در دولت و قوه قضائيه اختصاص داده اند.

روزنامه شرق نوشته همايشی که قرار بود به «ارتقای سلامت نظام اداری» و راه‌های مبارزه با فساد بپردازد به «جدل سران سه قوه» منجر شد و «مقامات و رؤسای قوا حرف‌هايی را مطرح کردند که گويی بر دلشان سنگينی می‌کرد.»

به گزارش اين روزنامه، دهم ارديبهشت «تريبون چهارمين اجلاس ارتقای سلامت نظام اداری در دست هر مقامی قرار می‌گرفت، فرصتی می‌شد تا او پاسخ اظهارات سخنران قبلی را بدهد» و به اين ترتيب «محمود احمدی‌نژاد از فساد نماينده مجلس سخن گفت و از قوه‌ قضائيه انتقاد کرد.»

علی لاريجانی رئيس مجلس هم از مديری سخن گفت که می‌گويد «قانون به چند من؟»

روزنامه خراسان نیز نوشت صادق لاريجانی رئيس قوه قضائيه در واکنش به احمدی نژاد گفت «گاهی کلماتی از برخی صادر می شود که می گويند برخورد دستگاه قضايی در اين پرونده سياسی بوده است. من می گويم که کسی که اين فساد را کوچک عنوان کند مانند فردی است که سرش را زير برف کرده است. مگر می شود سه هزار ميليارد پول در اختيار افراد غير باشد و در کار خود مصرف نشود فساد محسوب نشود.»

XS
SM
MD
LG