لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۳۵

همسر مامور سابق آمریکا خواستار دیدار با احمدی نژاد شد


کريستين لوينسون اواخر آذر ماه به تهران سفر کرد. (عکس: AFP)
کريستين لوينسون اواخر آذر ماه به تهران سفر کرد. (عکس: AFP)

کريستين لوينسون، همسر مامور سابق «اف بی ای» آمريکا که گفته می شود در ايران ناپديد شده، خواستار ملاقات با محمود احمدی نژاد در نيويورک شده است.


همسر رابرت لوينسون، مامور سابق پليس فدرال آمريکا، «اف بی ای»، که ۱۸ ماه پيش در جزيره کيش ناپديد شده، اعلام کرد که خواستار ملاقات با محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، است که به نیویورک سفر کرده است.


آقای احمدی نژاد برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل روز يکشنبه وارد نيويورک شد و قرار است پنج روز در آمريکا بماند.


خانم لوینسون به خبرگزاری «رويترز» گفت: من اميدوارم که آقای احمدی نژاد برای ديدار با من موافقت کند تا در مورد وضعيت شوهرم با او صحبت کنم. او اين قدرت را دارد که در اين مورد کمک کند.


هيئت نمايندگی ايران در سازمان ملل متحد تاکنون هيچ نظری در مورد درخواست خانم لوينسون ابراز نکرده است.


خانم لوينسون همچنین گفت: هر چقدر زمان می گذرد من بيشتر نگران می شوم.


  • «من اميدوارم که آقای احمدی نژاد برای ديدار با من موافقت کند تا در مورد وضعيت شوهرم با وی صحبت کنم. او اين قدرت را دارد که در اين مورد کمک کند.»
کریستین لوینسون

وی قرار است با زلمای خليلزاد، نماينده آمريکا در سازمان ملل نيز در اين مورد ديدار کند.


کريستين لوينسون به همراه دانيل پسر ۲۲ سال مامور سابق «اف بی ای» و خواهرش سوزان، در اواخر آذرماه برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مفقود شدن شوهرش به ایران سفر کرد.


مقام های ایرانی اعلام کرده اند که اطلاعی از سرنوشت این مامور سابق «اف بی ای» ندارند.


خانم لوينسون پيشتر گفته بود که شوهر ۶۰ ساله وی برای تحقيق درباره قاچاق سيگار برای يک موکل خصوصی - احتمالا يک شرکت دخانيات - حدود يک سال و نيم پيش، در هشتم و يا نهم مارس، از دبی به جزيره کيش رفت، اما پس از اقامتی کوتاه در اين جزيره ناپديد شد.


کريستين لوينسون از تمامی کسانی که در مورد شوهرش اطلاعاتی دارند خواسته تا با سفارت سوئيس در تهران که حافظ منافع آمريکا در ايران است تماس بگيرند و يا اين اطلاعات را از طريق وب سايتی که برای کمک به آقای لوينسون راه اندازی شده در اختيار خانواده اين مامور سابق اف بی ای قرار دهند.


در ماه مارس و در سالگرد ناپديد شدن رابرت لوينسون، وزارت امور خارجه آمريکا، در بيانيه ای، از مقام های ايرانی خواست اگر آقای لوينسون را بازداشت کرده اند يا از او خبری دارند، به خانواده او و سفارت سوئيس در تهران که حافظ منافع آمريکاست، اطلاع دهند و او را آزاد کنند.


خانم لوينسون که هفت فرزند دارد، گفته است به اعتقاد وی همسرش همچنان در ايران به سر می برد زيرا نام وی در فهرست هيچ پروازی که ايران را ترک کرده قرار نداشته و پاسپورت او نيز در هيچ فرودگاهی استفاده نشده است.


XS
SM
MD
LG