لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۹

درخشش «دختر طلايی» در مسابقات المپيک زمستانی


شادی ليندسی وان پس از پیروزی.
شادی ليندسی وان پس از پیروزی.
«ليندسی وان»، اسکی باز زن آمريکايی، چهارشنبه، در مسابقات المپيک زمستانی ونکوور با کسب مدال طلا، لقب خود به عنوان « دختر طلايی » را زنده نگاه داشت.

وی در جريان آمادگی برای مسابقات المپيک زمستانی ونکوور امسال مجروح شده بود ولی روز چهارشنبه به بهترين شکل در رقابت ها حضور يافت و اولين مدال بازی های المپيک را برای آمريکا به ارمغان آورد.

«ليندسی وان» که قهرمان فعلی جهان دراين رشته است در مسابقات جام جهانی نيز که قبل از المپيک برگزار شده بود پيروزی هايی بدست آورد. وی رکورد يک ورزشکار ديگر آمريکايی را به فاصله نيم ثانيه شکست.

به گزارش سی ان ان، «ليندسی وان» همچنين اولين اسکی باز زن آمريکايی است که مدال طلای رشته اسکی دان هيل را به دست می آورد و اولين ورزشکار آمريکايی است که از المپيک ۱۹۹۸ به اين سو در يک مسابقه سرعت صاحب مدال می شود.

ماريا رايش از آلمان که می توانست برای «ليندسی وان» يک رقيب جدی باشد به نتيجه درخشانی نرسيد و آنيا پيرسون از سوئد نيز در بخشی از مسير به خوبی پيشرفت اما با سقوط در يکی از پرش ها آسيب ديده و از دور مسابقات خارج شد.

«ليندسی وان» چهار سال پيش در مسابقات جهانی تورين ايتاليا بشدت آسيب ديده بود اما با شهامت توانست در رشته هاس مختلف المپيک زمستانی امسال شرکت کند.

او در پنج رشته از اين رقابت ها حضور دارد و در هر کدام از آنها يکی از شانس های جدی کسب مدال تلقی می شود.

علاوه بر وی ورزشکاران ديگر تيم ملی آمريکا نيز به پيروزی هايی رسيده اند. از جمله شانی ديويس در رشته هزار متر اسکيت سرعت مدال طلا را بدست آورد. او اولين آمريکايی است که صاحب اين مدال می شود.

ورزشکاران چين نيز با پيروزی ونگ منگ در رشته پانصد متر اسکيت سرعت اولين مدال طلای خود را بدست آوردند.
XS
SM
MD
LG