لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۶

آغاز رزمایش موشکی سپاه


موشک تندر
موشک تندر
رزمايش موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ايران با شليک موشک های کوتاه برد و ميان برد يکشنبه آغاز شد.

خبرگزاری فارس اعلام کرد که در تمرين نظامی «پيامبر اعظم ۴» راکت‌ها و موشک‌های کوتاه بردی همچون تندر، فاتح ۱۱۰ و زلزال با موفقيت شليک و به اهداف مورد نظر اصابت کردند.

به گزارش اين خبرگزاری، يکی از ويژگی‌های اين مرحله از رزمايش موشکی سپاه، عملياتی شدن يک پرتاب‌کننده جديد برای موشک‌های ساخت ایران بود.
بر پایه این گزارش اين پرتاب‌کننده جديد قابليت نصب بيش از يک موشک را روی خود دارد و اين ويژگی، موجب می‌شود تا بتوان از يک لانچر، برای منهدم کردن دو هدف استفاده کرد.

سپاه پاسداران اعلام کرده که موشک‌های ميان‌برد شهاب یکشنبه شب به سمت اهداف پيش بينی شده شليک می‌شوند.

سپاه پاسداران تنها يک روز پيش رزمایش، از برگزاری اين تمرين نظامی که «پيامبر اعظم ۴» نام دارد و تنها به آزمايش‌های موشکی اختصاص يافته، خبر داده بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری‌های ايران، در اين رزمايش، قرار است دوشنبه بار ديگر موشک شهاب ۳ نيز پرتاب شود.

گفته می‌شود اين موشک که ۲۰۰۰ کيلومتر برد دارد، مي‌تواند اسراييل و پايگاه‌های نظامی آمريکا در منطقه خليج فارس را هدف قرار دهد.

اين رزمايش موشکی در حالی یکشنبه آغاز شد که ايران در رابطه با پرونده هسته ای‌اش از سوی دولت‌های غربی تحت فشار قرار گرفته است.

روز پنجشنبه، یکم اکتبر (نهم مهرماه)، نمایندگان ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان به ژنو می‌روند تا درباره برنامه اتمی ایران با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران مذاکره کنند.
XS
SM
MD
LG