لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۷

آزمايش سيستم دفاعی اسرائيل برای مقابله با حملات موشکی


سیستم موشکی « آرو » توسط صنايع هوا و فضای اسرائيل و بوئينگ آمريکا توسعه يافته است.
سیستم موشکی « آرو » توسط صنايع هوا و فضای اسرائيل و بوئينگ آمريکا توسعه يافته است.
وزارت دفاع اسرائيل روز سه شنبه اعلام کرد که يک سيستم موشکی قادر به دفاع در برابر حملات موشکی ايران را با موفقيت آزمايش کرده است.

موشک «آرو ۲» نوع پيشرفته سيستمی است که در جريان جنگ خليج فارس در سال ۱۹۹۱ نتوانست مانع حملات موشک های «اسکاد» عراق شود.

مقام های اسرائيل می گويند: «آرو ۲» به گونه طراحی شده است که می تواند موشک «شهاب ۳» ايران را رهگيری کرده و قبل از رسيدن به هدف از بين ببرد.

وزارت دفاع اسرائيل در بيانيه خود اعلام کرده است : موشک «آرو ۲» توانسته است که يک موشک بالستيکی شليک شده را رد يابی کرده و مورد هدف قرار دهد.

موشک شبیه سازی شده توسط یک هواپیما اسرائیلی بر فراز دریای مدیترانه پرتاپ شده بود.

وزارت دفاع اسرائيل اين آزمايش را گام مهمی در راستای افزايش توانايی نظامی خود برای مقابله با تهديدهای فزايند موشک های بالستيک در منطقه خوانده است.

وزارت دفاع اسرائيل همچنين گفته است: اهود باراک، وزير دفاع، از داخل يک هلی کوپتر نظامی اين آزمايش موشکی را مشاهده کرده است.

به گفته سفارت اسرائيل در واشينگتن، نماينده ای از وزارت دفاع آمريکا، پنتاگون، در محل اين آزمايش موشکی حضور داشته است.

بنيامين نتانياهو، نخست وزير جديد اسرائيل، که در روز های نخستين کاری خود ايران را مهم ترين تهديد برای کشورش خوانده بود، درباره اين آزمايش موشکی گفت:ما در حالی که خواهان صلح هستيم، می دانيم که چگونه از خود دفاع کنيم.

موشک «آرو» که توسط صنايع هوا و فضای اسرائيل و بوئينگ آمريکا توسعه يافته است تا کنون بيش از يک ميليارد دلار هزينه برداشته است.

ريک ليهر، سخنگوی آژانس دفاع موشکی پنتاگون، می گويد: موشک «آرو» برای رديابی و هدف قرار دادن موشک های برد کوتاه و برد متوسط طراحی شده است.

اسرائيل از اوائل دهه نود ميلادی که مورد حمله ۳۹ فروند موشک زمين به زمین اسکاد عراق قرار گرفت، سيستم موشک ضد موشک «آرو» را طراحی و توليد کرد و در سال های اخير پيوسته آن را ارتقاء داده است.

دو سال پیش و به دنبال آخرين آزمايش سيستم «آرو» مقامات اسرائيل گفته بودند: اين سيستم برای مقابله با موشک های احتمالی شهاب - سه کفايت می کند.

عزیز جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران، در چهاردهم اسفندماه سال گذشته گفته بود: تمام تاسیسات هسته ای اسرائيل در تير رس پدافند موشکی ايران قرار دارد.

جنگ لفظی بين مقام های ايران و اسرائيل بر سر برنامه هسته ای تهران طی سال های اخير شدت گرفته است.

در حالی که مقام های اسرائيلی می گويند گزينه نظامی برای اين مناقشه را مد نظر خواهند داشت، ايران می گويد که هر گونه حمله اسرائيل را به شدت تلافی خواهد کرد.

در همين زمينه، فرمانده سپاه پيشتر گفته بود: ايران هر گونه حمله به تاسيسات هسته ای خود را به عنوان «آغاز جنگ» تلقی می کند.
XS
SM
MD
LG