لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۳

انتقاد اوباما از سخنان کلینتون در مورد «محو ایران»


باراک اوباما خانم کلینتون را به دنباله روی از سیاست خارجی جرج بوش متهم کرده است.(عکس: AFP)
باراک اوباما خانم کلینتون را به دنباله روی از سیاست خارجی جرج بوش متهم کرده است.(عکس: AFP)

باراک اوباما که برای نامزدی حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبارزه می کند از سخنان رقیب خود، هيلاری کلينتون، در مورد محو کامل ايران انتقاد کرد.


باراک اوباما در گفت و گویی با شبکه تلویزیونی «ان بی سی» خانم کلينتون را متهم کرد که دنباله روی سياست خارجی جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا، است.


آقای اوباما گفت:« سياست خارجی جرج بوش عبارت بود از سخنان تند و شمشميرکشی.»


خانم کلينتون، که او نیز درگیر مبارزات انتخاباتی در حزب دمکرات است، اواخر ماه آوريل، به شبکه تلويزيونی «ای بی سی» گفت: «اگر در طول ده سال آينده، جمهوری اسلامی، به فکر حمله اتمی به اسرائيل بيفتد، آمريکا به ايران حمله خواهد کرد و جمهوری اسلامی را به کلی نابود خواهد کرد. »


محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی تا کنون چندين بار از «محو اسرائيل از روی نقشه جهان» ياد کرده است. ايران نيز از خانم کلينتون به سازمان ملل شکايت کرده است.


در همين حال خانم کلينتون به «ای بی سی» گفت که از سخنانش در مورد حمله به ايران پشيمان نیست. وی افزود: «چرا من بايد از سخنانم پشيمان باشم؟ سخنان ما من پاسخی بود به اين سوال که اگر ايران به کشور متحد آمريکا که بسياری از ما در مورد آن علاقه داريم چه خواهد بود.»


  • «چرا من بايد از سخنانم پشيمان باشم؟ سخنان ما من پاسخی بود به اين سوال که اگر ايران به کشور متحد آمريکا که بسياری از ما در مورد آن علاقه داريم چه خواهد بود.»
هیلاری کلینتون، سناتور دمکرات

انتخابات روز سه شنبه


دو کانديدای نامزدی رياست جمهوری آمريکا در حالی از نظرات يکديگر به شدت انتقاد می کنند که روز سه شنبه در ايالت های اينديانا و کارولينای شمالی رو در روی هم قرار می گيرند.


آخرين نظرسنجی موسسه زاگبی، نشان می دهد که ۴۸ درصد رای دهندگان در ايالت کارولینای شمالی به اوباما رای می دهند در حالی که هيلاری کلينتون می تواند فقط ۳۹ درصد آراء را بدست آورد.


طبق همين نظرسنجی در ايالت اينديانا، باراک اوباما فقط با دو درصد آراء از هيلاری کلينتون پيشی گرفته است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، در صورتی که آقای اوباما در اين دو ايالت پيروز شود اميدوار است به عنوان نامزد حزب دمکرات در انتخابات رياست جمهوری ماه نوامبر آمريکا معرفی شود.


در حالی که پيروزی خانم کلينتون موجب می شود که اين رقابت تا ماه ژوئن ادامه پيدا کند. نامزد حزب دمکرات در ماه نوامبر بايد در مقابل جان مک کين نامزد جمهوريخواه به رقابت بپردازد.


طبق جديدترين نظر سنجی سی بی اس/ نيويورک تايمز در صورتی که انتخابات رياست جمهوری امروز برگزار شود باراک اوباما با اختلاف ۱۱ درصد بر آقای مک کين پيروز می شود.


همين نظر سنجی می گويد که هلاری کلينتون با اختلاف ۱۲ درصد بر کانديدای جمهوريخواه پيروز می شود.


XS
SM
MD
LG