لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۱۱

اوباما لایحه سقف افزایش استقراض دولت آمریکا را امضا کرد


باراک اوباما ، رئيس جمهوری آمريکا، سه شنبه، از تصويب طرح افزايش سقف استقراض دولت در کنگره استقبال کرده و آن را امضا کرد.

او در سخنانی پس از تصویب این لایحه در سنای آمریکا گفت: «از مردم آمريکا نيز تشکر می کنم که به نمايندگانشان فشار آوردند تا با کنار گذاشتن اختلافات حزبی، در جهت منافع کشورعمل کنند.»
سنای آمريکا، سه شنبه، با ۷۴ رای موافق و ۲۶ رای مخالف طرح افزايش سقف استقراض دولت موافقت کرد. برای تصويب اين طرح احتياج به ۶۰ رای موافق نمایندگان مجلس سنا بود.
اين طرح روز دوشنبه به تصويب مجلس نمايندگان رسيده بود. کنگره آمريکا تا سه شنبه، دوم اوت، برای تصويب اين طرح فرصت داشت.

تا پیش از این حد مجاز استقراض دولت ایالات متحده ۱۴ تریلیون و ۳۰۰ میلیارد دلار تعیین شده بود؛ مبلغی که دولت اوباما ماه مه سال جاری به آن رسید و در سال جاری نیز دولت آمریکا ۱.۵ تریلیون دلار کسری بودجه دارد.

بر اساس توافق قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا قرار بر این است که سقف استقراض دولت آمریکا در دو مرحله تا ۲.۴ تریلیون دلار افزایش یابد.

در ازای آن دولت نیز موظف است در دو مرحله هزینه‌های خود را به میزان بیش از ۲.۴ تریلیون دلار کاهش دهد؛ کاهش ۹۰۰ میلیارد دلاری هزینه‌های دفاعی و غیر دفاعی آمریکا در یک مرحله و کاهش ۱.۵ تریلیون دلاری سایر هزینه‌ها در یک دوره ۱۰ ساله.

محل کاهش ۱.۵ تریلیون دلاری هزینه‌ها در طول ۱۰ سال، تا ۲۳ نوامبر سال جاری میلادی از سوی کمیته ۱۲ نفره‌ای، متشکل از شش قانون‌گذار دموکرات و شش قانون‌گذار جمهوری‌خواه، پیشنهاد و تا ۲۳ دسامبر ۲۰۱۱ در کنگره به رأی گذاشته خواهد شد.

در حال حاضر نزدیک به دو‌ سوم بدهی‌ها و تعهدات مالی دولت، متوجه مردم، شرکت‌ها و دولت‌های خارجی است و یک سوم دیگر بدهی‌های دولت به خودش است.
XS
SM
MD
LG