لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۳

اوباما: آمریکا در کنار مردم تونس ایستاده است


باراک اوباما
باراک اوباما
باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، سه شنبه در نطق سالانه خود در کنگره این کشور سیاست های کلان آمریکا را اعلام کرد و گفت: آمریکا در کنار مردم تونس ایستاده است. آنها ثابت کردند که اراده مردم از فرمان یک دیکتاتور قویتر است.

رئیس جمهور آمریکا در مورد ایران نیز گفت :‌«برای ترغيب ايران به پايبندی به تعهداتش تلاش‌های ديپلماتيک زيادی صورت گرفته و بر اثر همين تلاش‌هاست که اکنون دولت ايران با تحريم‌های شديدتری روبه‌رو است.»

این سخنان آقای اوباما در حالی بیان می شود که در پی مذاکرات بدون نتیجه گروه ۱+۵ با ایران در استانبول، مقامات غربی، تهران را مسئول شکست این گفت‌وگوها دانستند.

دیوید کوهن نیز که به تازگی از سوی باراک اوباما به عنوان معاون وزير خزانه‌داری آمريکا در امور مبارزه با تروريسم مالی برگزیده شده، در مصاحبه‌ای با رادیو فردا در مورد دیدگاه خود نسبت به تحریم‌های ایران گفت: «به عنوان یک سیاست کلی، هدف تحریم‌های ایران، اقدامات غیرقانونی حکومت است، و هدفش ایرانیان بی‌گناه نیست، هدفش متولدین ایران نیست و هدفش قطعاً جمعیت شهروندان ایرانی به طور کلی نیست.»

آقای اوباما در نطق ساليانه‌اش، که در حضور نمايندگان کنگره ايراد می‌شد، به موضوعات مختلفی از جمله مسائل اقتصادی و کسری بودجه، اصلاحات درمانی، سياست خارجی و روابط بازرگانی آمريکا پرداخت.

به گزارش رویترز، باراک اوباما در مورد افغانستان گفت، نبرد سختی در پیش است و دولت افغانستان باید بهتر این کشور را اداره کند. اما ما مردم افغانستان را تقویت می کنیم و همکاری طولانی مدتی را با آنها پایه ریزی می کنیم.

وی در مورد عراق گفت، نیروهای این کشور با سربلندی طبق برنامه از پیش اعلام شده به حضور خود در عراق پایان می دهند.

۹۷۰۰۰ نیروی آمریکایی در افغانستان نیز به گفته آقای اوباما خروج خود از این کشور را در ماه ژوئیه سال جاری میلادی آغاز می کنند.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به گروه القاعده گفت: «پیام ما روشن است، ما از خود انعطاف و سستی نشان نخواهیم داد و ما شما را شکست می دهیم.»
XS
SM
MD
LG