لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۰

کشته شدن ۴۰ نفر در حمله انتحاری به نشست روسای قبایل پاکستان


انفجارها و حملات در پاکستان در ماه های گذشته افزایش یافته است.( عکس: AFP)
انفجارها و حملات در پاکستان در ماه های گذشته افزایش یافته است.( عکس: AFP)

مقامات پاکستانی روز يکشنبه اعلام کردند که يک حمله انتحاری به نشست روسای قبايل در دره «آدم خيل» در ايالت سرحد پاکستان دست کم ۴۰ کشته بر جای گذاشت.


بمبگذار انتحاری خود را در ميان جمعيتی هزار نفری و در پايان نشست رهبران قبايل، در دره «آدم خيل» در شمال غربی پاکستان منفجر کرده است.


دره «آدم خيل» در نزديکی مقر شورشيان طالبان و گروه القاعده قرار گرفته و دولت پاکستان چندان کنترلی بر اين منطقه ندارد.


يکی از مقامات ارشد ارتش پاکستان به خبرگزاری آلمان گفت:«رهبران پنج قبيله در نشست روز يکشنبه شرکت کرده بودند، تا برای مبارزه با شبه نظاميان اسلام گرا، توافق نامه ای با يکديگر امضا کنند.»


پس از حمله انتحاری، تيم های پزشکی به سرعت به این منطقه اعزام شدند و برخی از مجروحين را به بيمارستان های بزرگتری در پيشاور منتقل کردند. تلويزيون محلی نیز عکس هايی از محل انفجار را به نمايش گذاشت.


نعمت خان يکی از شاهدان اين واقعه گفت:« من سه نفر را ديدم که از اهالی محلی نبودند و يکی از آنها که جوانتر بود به طور مستقيم به سوی رهبران قبايل رفته و خود را منفجر کرد.»


زايب يکی ديگر از شاهدان عینی این انفجار گفت که بمبگذار انتحاری بين ۱۸ تا ۲۰ سال سن داشت.


اين سومين حمله انتحاری در اين منطقه در سه روز گذشته است. روز جمعه مراسم تشيع جنازه يک مامور پليس در «مانگورا» مورد حمله انتحاری قرار گرفت و بر اثر آن ۴۲ نفر کشته شدند.


روز شنبه نيز بر اثر انفجاری در منطقه قبيله ای «باجور»، دو نفر کشته و ۲۰ نفر ديگر زخمی شدند.


پاکستان در ماه های اخير مورد هدف حملات انتحاری متعددی قرار گرفته است و در ۱۴ ماه گذشته بيش از هزار نفر بر اثر ۵۰ حمله انتحاری، کشته شده اند.


شورشيان حملات انتحاری را پس از آن که ارتش پاکستان در ژوئيه گذشته، برای سرکوب شبه نظاميان اسلام گرا، به مسجد سرخ در اسلام آباد، حمله کرد، افزايش داده اند.


XS
SM
MD
LG