لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۶

«نامه‌های ایرانی» برای دومین بار نامزد دریافت جایزه روزنامه‌نگاری آنلاین شد


وبلاگ «نامه‌های ایرانی» رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی برای دومین سال متوالی، نامزد دریافت جایزه روزنامه نگاری آنلاین انجمن اخبار آنلاین، در بخش «گزارش موضوعی آنلاین و وبلاگ‌نویسی برای سایت‌های کوچک» شد.

مؤسسه اخبار آنلاین یا «اونا»، فهرست نامزدهای نهایی جوایز روزنامه‌نگاری آنلاین را در بخش‌های متفاوت اعلام کرد که در بخش «گزارش موضوعی آنلاین و وبلاگ‌نویسی سایت‌های کوچک» وبلاگ «نامه‌های ایرانی» رادیو اروپای آزاد به قلم گلناز اسفندیاری به همراه چهار سایت/ وبلاگ دیگر نامزد دریافت این جایزه شدند.

گلناز اسفندیاری در مورد زمان آغاز به فعالیت «نامه‌های ایرانی» به رادیو فردا می‌گوید «تصميم برای راه‌اندازی نامه‌های ايرانی به انتخابات رياست جمهوری دو سال پيش و نا آرامی‌های پس از آن برمی‌گردد.»

خانم اسفندیاری درباره این که چرا مطالب را در بلاگی به نام «نامه‌های ایرانی» منتشر می‌کند و نه مانند اخبار و گزارش‌های دیگرِ سایت رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، می‌گوید: «مطالب، ويدئو، عکس و نوشته‌های جالبی به دست ما می‌رسيد که بخشی از آن در صورت تاييد صحت در گزارش‌ها استقاده می‌کرديم. بخشی را هم برای اطلاع‌رسانی هر چه سريع‌تر در قالب يک وبلاگ در وبسايت می‌گذاشتيم؛ گاهی مطالب وبلاگ‌نويسان داخل ايران را ترجمه می‌کرديم. مشاهداتشان برای بيننده‌های ما جذاب بود. بعد از آن مدير مسئول اتاق خبر از من خواست که يک وبلاگ مختص به مسائل ايران راه بياندازم و اديتور آن باشم. نامه‌های ایرانی خيلی موفق بوده است. از مطالب نامه‌های ايرانی در روزنامه‌ها و نشريات معتبر جهان مثل نيويورک‌تايمز و فارن پاليسی نقل می‌شود و يا اينکه وبسايت‌های ديگر مطالب ما را منتشر می‌کنند و کلا نامه‌های ايرانی توانسته خواننده‌های زيادی را جذب کند.»

نویسنده «نامه‌های ایرانی» در مورد منابع بلاگ خود می‌گوید: «در ماه‌های اخير شايد بيشتر از پيش خودم نوشته‌ام. البته هنوز هم برخی از مطالب وبلاگ‌های داخل ايران را ترجمه می‌کنيم و بازتاب می‌دهيم؛ مثلا چندی پيش نوشته يکی از اعضای بسيج زياد بيننده داشت و اخيرا هم مطلبی نوشتم درباره چگونگی بازتاب اخبار تظاهرات سوريه در ايران و يا جريان فرنود کوچولو که به سمبل مبارزه با سانسور تبديل شد که هر دو هم ظاهرا برای خوانندگان جذاب بود.
اتفاق خوبی که افتاده اين است که گاهی خوانندگان خودشان از من می‌خواهند درباره موضوعی بنويسم. در همين جا از تمام بلاگرها در داخل ايران خواهش می‌کنم اگر مايل هستند نوشته‌هایشان در نامه‌های ايرانی بازتاب داشته باشد لينک مطالب را با يکی دو جمله در مورد خودشان برای من ايميل بزنند
XS
SM
MD
LG