لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۴

آغاز تحقیقات دادگاه در مورد یک فرمانده سابق نیروی انتظامی


برخی گزارش ها حاکیست که آيت الله محمود هاشمی شاهرودی، رييس قوه قضاييه، دستور داده است که به تخلفات اين فرمانده سابق رسيدگی شود. (عکس: AFP)
برخی گزارش ها حاکیست که آيت الله محمود هاشمی شاهرودی، رييس قوه قضاييه، دستور داده است که به تخلفات اين فرمانده سابق رسيدگی شود. (عکس: AFP)

گزارش های رسیده از ایران حاکیست که تحقيقات دادگاه در مورد يکی از فرماندهان سابق نيروی انتظامی، از روز يکشنبه در شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران آغاز شده است.


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، اين شعبه قرار است اتهامات موجود در پرونده وی را رسيدگی کند. نام اين فرمانده سابق نيروهای انتظامی تاکنون فاش نشده است.


عليرضا جمشيدی، سخنگوی قوه قضاييه، هفته گذشته در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد تشکيل پرونده برای يکی از مقامات انتظامی در دادگاه کيفری گفت: «پرونده ای در مورد يکی از فرماندهان سابق نيروی انتظامی تشکيل و قرار نيز صادر شده است و وی با قرار آزاد شده ولی پرونده در حال بررسی است.»


آقای جمشيدی در مورد اتهامات یک فرمانده نيروی انتظامی گفت: «اتهامات را بعد از رسيدگی اعلام مي کنيم چون پرونده در مراحل تحقيقات مقدماتی است و همان گونه که مي دانيم مرحله تحقيقات مقدماتی محرمانه است. بايد اجازه داد اين پرونده مورد رسيدگی قرار گيرد.»


این اظهارات با واکنش سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران روبرو شد و وی منکر بازداشت این فرمانده نیروی انتظامی شده بود.


سايت تابناک، وابسته به محسن رضايی، فرمانده سابق سپاه پاسداران، اعلام کرده است که اين فرمانده سابق نيروی انتظامی متهم به اعمال غير اخلاقی است.


برخی گزارش ها حاکیست که آيت الله محمود هاشمی شاهرودی، رييس قوه قضاييه، دستور داده است که به تخلفات اين فرمانده سابق رسيدگی شود.


بسیاری از سایت های اینترنتی از جمله سایت خبرنامه امیر کبیر در دو هفته اخیر گزارش داده بودند که فرمانده بازداشت شده، سردار رضا زارعی، فرمانده نيروی انتظامی استان تهران است که از دو هفته پيش بدون هيچگونه توضيحی از مقام خود کناره گيری کرده است.


وی به مدت دو سال در اين پست فعاليت داشت و از مسئولين به اجراء گذاشتن طرح امنيت اجتماعی بود.


مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران درباره نام این فرمانده حاضر به تایید یا تکذیب اخبار منتشر نشده اند.


XS
SM
MD
LG