لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۱

مقام های انتظامات دانشگاه آزاد رودهن سه دانشجو را کتک زدند


لوگوی دانشگاه آزاد اسلامی
لوگوی دانشگاه آزاد اسلامی

مقام های انتظامات دانشگاه آزاد رودهن سه دانشجوی اين دانشگاه را کتک زدند

منابع دانشجويی می گويند دو دانشجوی دختر و يک دانشجوی پسر در دانشگاه آزاد رودهن به دليل آنچه انتظامات دانشگاه رودهن آن را پوشش نامناسب ناميده اند؛ مورد ضرب و شتم و توهين قرار گرفته اند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:29 0:00
لینک مستقیم


به گزارش منابع دانشجويی روز شنبه دوم ارديبهشت ماه سال جاری ورودی های خانم ها و آقايان از هم جدا شده و از ورود دانشجويان بدون داشتن کارت دانشجويی ممانعت بعمل آمده است. دانشجويان دانشگاه رودهن می گويند نيروهای انتظامات و حراست با رفتاری توهين آميز به بهانه نامناسب بودن پوشش ظاهری دانشجويان، مانع از ورود آنها به داخل دانشگاه شده اند.

بر اساس اين گزارش تعدادی از دانشجويان توسط نيروهای انتظامات و حراست مورد بازرسی بدنی و تفتيش قرار گرفته اند. در همين حال دانشجويان دانشگاه رودهن می گويند در ساعت يازده صبح دوم ارديبهشت ماه يکی از نيروهای حراست سيلی محکمی به صورت يکی از دانشجويان پسر زده و او را از دانشگاه به بيرون منتقل کرده و در خارج از دانشگاه او را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

دانشجويان دانشگاه رودهن می گويند روز چهارم ارديبهشت ماه هم ماموران انتظامات از ورود يکی از دختران دانشجو بخاطر آنچه آرايش و پوشش نامناسب او خوانده اند جلوگيری شده و اين دختر دانشجو از سوی نيروهای انتظامات دانشگاه آزاد رودهن به بيرون از دانشگاه هل داده شده که او با زمين برخورد کرده و صدمه ديده است.

در موردی ديگر در روز سه شنبه پنجم ارديبهشت ماه هم درگيری لفظی بين يکی از دخترهای دانشجو با مامور انتظامات روی داده و اين دختر دانشجو به زمين خورده و يکی از نيروهای انتظامات ضربه ای به پای اين دانشجو زده است.

يکی از دانشجويان دانشگاه رودهن که از نزديک شاهد اين درگيريها بوده، در گفت و گو با راديو فردا می گويد:
« محل ورود و خروج دخترها و پسرها را جدا کرده بودند و اتاقک هايی در ورودی دانشگاه قرار داده بودند که دانشجويان بايد از آنجا عبور می کردند. مسوول حراست با دانشجويان خيلی بد برخورد ميکرد. حتی سه نفر از دانشجويان را ضرب و شتم و به آنها توهين کرد. علت اصلی اين توهين و ضرب و شتم را پوشش ظاهری نامناسب دانشجويان اعلام کرده اند. کاملا از نزديک ديدم که با دانشجويان برخورد بدی می شد و دانشجويان که اعتراض کردند به آنها توهين شد و ضرب و شتم کردند.»

از اين دانشجوی دانشگاه آزاد رودهن می پرسم که واکنش دانشجويان اين دانشگاه به ضرب و شتم اين سه دانشجو چه بوده است. او می گويد:« بقيه دانشجوها در حال عبور بودند. تعدادی از آنها نتوانستند وارد دانشگاه شوند. به آنها می گفتند مانتوی کوتاه دارند يا مقنعه شان محکم نيست. يا به پسرها می گفتند آستين بلوزشان کوتاه است. جو بدی در دانشگاه آزاد رودهن ايجاد شده است.»

منابع دانشجويی می گويند اين نخستين بار نيست که مسوولان حراست دانشگاه آزاد رودهن دانشجويان را به بهانه پوشش نامناسب بازخواست و ضرب و شتم می کنند.

يک دانشجوی دانشگاه آزاد رودهن در گفت و گو با راديو فردا می گويد:« پيش از اين در سال ۱۳۸۷ جلوی يکی از دانشجويان را گرفته بودند و به او گفته بودند که بايد کيف دستی اش را تفتيش کنند. اين دانشجوی دختر هم از تفتيش کيفش جلوگيری کرد و اين مساله باعث شد که يکی از ماموران حراست دانشگاه رودهن او را مورد ضرب و شتم قرار دهد. خانم جابری يکی از نيروهای حراست دانشگاه ماست که به دانشجويان بارها توهين کرده اما ما دانشجويان کاری نمی توانيم بکنيم.»

در تماسی که راديو فردا با دفتر انتظامات و حراست دانشگاه آزاد رودهن داشت، مسوولان اين دفتر خبر ضرب و شتم سه دانشجوی اين دانشگاه توسط انتظامات را تکذيب کردند اما حاضر به مصاحبه با راديو فردا نشدند.

XS
SM
MD
LG