لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۴

ابراز آمادگی آمریکا برای کمک به زلزله زدگان


جان کری، وزیر خارجه آمریکا
جان کری، وزیر خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا، روز سه شنبه، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این کشور آماده کمک به زلزله زدگان جنوب شرقی ايران و جنوب غربی پاکستان است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است «ايالات متحده با ارسال صميمانه ترين تسليت ها با آسيب ديدگان زمين لرزه جنوب شرقی ايران و جنوب غربی پاکستان ابراز همدردی می کند. افکار ما با خانواده های کشته شدگان، مجروحين و جوامعی است که خانه ها و اموالشان دچار خسارت شده است. ما در اين زمان دشوار آماده کمک هستيم.»

روز سه‌شنبه، ۲۷ فروردین، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی حدود ۷٫۸ ریشتر استان سیستان و بلوچستان ایران در نزدیکی مرز پاکستان را لرزاند. این زمین‌لرزه در کشورهای اطراف هم احساس شد و در پاکستان ۳۴ کشته بر جای گذاشت.

اين در حالی است که در ايران به گفته استاندار سيستان و بلوچستان ۱۲ نفر در اثر زلزله مجروح شده اند وفرماندار خاش نيز اعلام کرده يک زن در اثر ريزش کوه در منطقه خاش جان خود را از دست داده است.

مهدی زارع، معاون پژوهشگاه زلزله‌شناسی ایران، در گفت‌وگو با شبکه خبر تلویزیون جمهوری اسلامی، از این زلزله به عنوان اولین زمین‌لرزه بالاتر از ۷٫۵ ریشتر در فلات ایران در ۵۶ سال اخیر یاد کرد.

زلزله سیستان و بلوچستان درست یک هفته پس از زمین‌لرزه استان بوشهر روی می‌دهد.

روز بیستم فروردین زمین‌لرزه‌ای با بزرگی بیش از ۶ درجه در مقیاس ریشتر شهرستان دشتی در جنوب استان بوشهر را لرزاند که نگرانی‌هایی را نیز نسبت به مسئله ایمنی نیروگاه بوشهر ایجاد کرد.

مقامات جمهوری اسلامی بعدا این نگرانی‌ها را بی‌پایه و اساس توصیف کردند.
XS
SM
MD
LG