لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۲۵

۹ سرباز آمریکایی در شرق افغانستان کشته شدند


افغانستان از ابتدای سال جاری از موج خشونت ها ناشی از گسترش عمليات شورشيان وابسته به طالبان رنج می برد.(عکس: EPA)
افغانستان از ابتدای سال جاری از موج خشونت ها ناشی از گسترش عمليات شورشيان وابسته به طالبان رنج می برد.(عکس: EPA)

شورشيان در يکی از پر تلفات ترين روزها برای نيروهای خارجی و افغان تحت فرماندهی ناتو در افغانستان نه سرباز آمريکايی را در شمال شرقی اين کشور به قتل رساندند.


اين حادثه يکی از سنگين ترين تلفات از سال ۲۰۰۱ برای ارتش آمريکا در افغانستان به شمار می رود که اين کشور از سوی ايالات متحده مورد حمله قرار گرفت.


به گزارش خبرگزاری رويترز، افغانستان از ابتدای سال جاری از موج خشونت ها ناشی از گسترش عمليات شورشيان وابسته به طالبان رنج می برد که اين حملات در شرق اين کشور و به دليل عبور آسان آنها از مرز پاکستان شدت گرفته است.


بر اساس بيانيه ايساف، نيروهای تحت فرماندهی ناتو در افغانستان، « حمله روز يکشنبه اوايل بامداد آغاز شد و در طول روز ادامه داشت که در جريان حمله شورشيان به يک پاسگاه مشترک ارتش افغانستان و ايساف دفع شد.»


مقام های ناتو می گويند که تمام کشته شدگان اين درگيری از نيروهای آمريکايی بوده اند. در جريان اين نبرد، ۱۵ نيروی ايساف و چهار سرباز افغان نيز مجروح شدند.


در بيانيه ايساف تصريح شده است، «اگر چه هنوز برآورد نهايی صورت نگرفته است ولی شورشيان در جريان چندين ساعت درگيری متحمل تلفات سنگينی شدند.»


نبرد ميان شورشيان با نيروهای تحت فرماندهی ناتو در ولايت کنر در شمال شرقی افغانستان رخ داد که هم مرز با پاکستان و ايالت نورستان اين کشور است.


مقام های افغان اوايل روز يکشنبه اعلام کردند که پنج طالبان پاکستان در جريان رخنه آنها از ايالت نورستان کشته و ۱۳ نفر از آنها نيز مجروح شدند.


در حادثه ای جداگانه، انفجار بمبی کنار جاده ای باعث کشته شدن يک سرباز آمريکايی در ولايت جنوبی هلمند شد. ارتش آمريکا می گويد که در جريان درگيری در اين منطقه ۴۰ شورشی پس از آتش گشودن سربازان ائتلاف و افغانی به روی نيروهای طالبان کشته شدند.


پليس نيز اعلام کرد که در جريان يک بمبگذاری انتحاری در بازاری در جنوب افغانستان ۱۷ غير نظامی کشته شدند که بيشتر آنها کودک بودند.


بمبگذاری های انتحاری طالبان در سال جاری سبب کشته شدن بيش از ۲۳۰ غير نظامی و مجروح شدن ۵۰۰ نفر شده است.


XS
SM
MD
LG