لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۵

امام جمعه فهرج کرمان از سوی افراد مسلح ربوده شد


بخش فهرج در ۶۰ کيلو متری بم واقع شده و آخرين نقطه شهری استان کرمان در حاشيه مرز با استان سيستان و بلوچستان قرار دارد.
بخش فهرج در ۶۰ کيلو متری بم واقع شده و آخرين نقطه شهری استان کرمان در حاشيه مرز با استان سيستان و بلوچستان قرار دارد.

منابع خبری در ايران روز سه شنبه اعلام کردند که امام جمعه بخش فهرج در استان کرمان از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شده است.



رييس دادگستری استان کرمان با تاييد ربوده شدن امام جمعه اين بخش به خبرگزاری ايسنا گفته است: «نيروهای اطلاعاتی و امنيتی تلاشی گسترده را برای شناسايی و دستگيری ربايندگان آغاز کرده اند که اميدواريم به زودی اين مسئله حل شود.»

اين مقام مسئول جزئياتی در باره چگونگی وقوع اين آدم ربايی ارائه نکرده است اما سايت فردا که نزديک به اصولگرايان است از قول رييس سازمان تبليغات اسلامی بم خبر داد که «حجت الاسلام جواد طاهری، امام جمعه بخش فهرج بم ساعت ۲۱ و ۱۰ دقيقه دوشنبه شب از مقابل دبيرستان شبانه دخترانه بوسيله سه فرد مسلح ربوده شد.»


به گفته وی، «حجت الاسلام طاهری از ابتدای اين هفته برای اقامه نماز جماعت و پاسخ به پرسش های شرعی و عقيدتی در اين دبيرستان حاضر می شد.»


بخش فهرج در ۶۰ کيلو متری بم واقع شده و آخرين نقطه شهری استان کرمان در حاشيه مرز با استان سيستان و بلوچستان قرار دارد. اين منطقه در چند سال اخير شاهد نا امنی و ربودن گردشگران خارجی و افراد محلی از سوی مردان مسلح بوده است.


به گزارش اين سايت، يکی از همراهان امام جمعه بخش فهرج گفته است: «هنگامی که آقای طاهری قصد رفتن به منزلش را داشت با لاستيک های پنجر ماشين خود روبرو می شود که با چاقو پاره شده بود.»


وی همچنین افزود: «امام جمعه فهرج در حال تعويض لاستيک ماشين خود بود که ناگهان سه فرد مسلح با تهديد اسلحه به وی حمله ور شدند و وی را سوار بر يک دستگاه پژو ۴۰۵ از صحنه دور کردند.»


احتمال می رود که ربودن امام جمعه فهرج از سوی دو گروه مشخص به سرکردگی اسماعيل شه بخش، که جمهوری اسلامی وی را از اشرار منطقه می داند يا گروه جندالله در منطقه سيستان و بلوچستان، صورت گرفته باشد.

سايت تابناک وابسته به محسن رضايی، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز گزارش داده که آدم ربايان چهار نفر بوده اند که لباس بلوچی به تن داشته و با متوقف کردن خودرو امام جمعه فهرج، وی را ربودند.


هنوز هيچ فرد يا گروهی مسئوليت اين آدم ربايی را به عهده نگرفته است.


رييس کل دادگستری استان کرمان گفته است که تحقيقات برای شناسايی ربايندگان و آزادی امام جمعه فهرج از اولين ساعت های شب گذشته آغاز شده و به گفته او، «با مخلان نظم و امنيت به شدت برخورد خواهد شد.»


منطقه فهرج در مهرماه سال گذشته نيز شاهد ربودن يک دانشجوی ژاپنی ۲۳ ساله ژاپنی به نام «ساتوشی ناکامورو» بود که از آن زمان همچنان ناپديد شده و گفته می شود ربايندگان خواستار مبادله وی با يکی از همقطاران خود شده اند.


احتمال می رود که ربودن امام جمعه فهرج از سوی دو گروه مشخص به سرکردگی اسماعيل شه بخش، که جمهوری اسلامی وی را از اشرار منطقه می داند يا گروه جندالله در منطقه سيستان و بلوچستان، صورت گرفته باشد.


گروه شه بخش که گروگان ژاپنی را نيز در اختيار دارد خواستار آزادی پسرش شده است و گروه جندالله نيز در سال گذشته درگيری های خونينی را با نيروهای امنيتی ايران داشته است.


اوايل مرداد ۱۳۸۶ دو جهانگرد بلژيکی توسط گروه اسماعيل شه بخش ربوده شدند که روز ۲۳ مردادماه، خانم کارلا، يکی از گروگان های بلژيکی به دلايل انسانی آزاد شد و ۲۲ شهريورماه ۱۳۸۶ هم وزارت کشور جمهوری اسلامی از آزادی ديگر گروگان بلژيکی خبر داد.


XS
SM
MD
LG