لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۱۶

مت ديمون و بازی در فیلمی در باره نلسون ماندلا


مت دیمون همراه با همسرش، لوچیانو باروسو.(عکس: AFP)
مت دیمون همراه با همسرش، لوچیانو باروسو.(عکس: AFP)


مت ديمون، بازيگر مشهور آمريکايی در فيلمی در باره نلسون ماندلا، در نقش کاپيتان تيم راگبی آفريقای جنوبی ظاهر خواهد شد. نام اين فيلم عامل انسانی است.


به نوشته ورايتی، کلينت ايستوود، فيلمساز نامی که کارگردان فيلم است در نظر دارد تاثيرات پيروزی های ورزشی بر تغييرات سياسی در آفريقا را به تصوير بکشد.


مت ديمون در نقش فرانسوا پينار، کاپيتن سفيد پوست تيم راگبی آفريقای جنوبی و مورگان فريمن در نقش نلسون ماندلا بازی خواهند کرد.


نلسون ماندلا که سال ها به خاطر مبارزات ضدنژادپرستانه در زندان های آفريقای جنوبی به سر برد پس از سقوط رژيم آپارتايد، از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹ رییس جمهور آفريقای جنوبی بود.


عامل انسانی ، روزهای تحولات عميق سياسی و اجتماعی آفريقای جنوبی، پيش و پس از دوره پايانی حکومت آپارتايد را نشان می دهد.


عامل انسانی ، روزهای تحولات عميق سياسی و اجتماعی آفريقای جنوبی، پيش و پس از دوره پايانی حکومت آپارتايد را نشان می دهد.

تيم راگبی آفريقای جنوبی موفق شد در سال ۱۹۹۵ در کشور خود جام جهانی راگبی را از آن خود سازد. اين تيم به دليل سياه پوست بودن اعضای آن، تا اين تاريخ در هيچ مسابقه بين المللی شرکت نکرده بود.


در اين سال تيم راگبی آفريقای جنوبی با ترکيبی از بازيکنان سياه و سفيد پوست توانست قهرمان جهان شود. فرانسوا پينار در طول اين مسابقات بود که رابطه تنگاتنگی با نلسون ماندلا برقرار کرد.


اين فيلم بر اساس کتابی به نام «عامل انسانی: نلسون ماندلا و مسابقه ای که جهان را تغيير داد»، نوشته جان کارلين ساخته می شود.


مت ديمون اخيرا بازی در فيلم جديدی از پل گرينگراس را به پايان رسانده و هم اکنون مشغول بازی در فيلم خبرچين به کارگردانی استيون سودربرگ است. ديمون در خبرچين نقش مامور مخفی اف. بی. آی را بازی می کند.


XS
SM
MD
LG