لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۲

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه اعتماد به نقل از جانشين دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داده که به زودی دو دستگاه خودپرداز سرنگ، کاندوم و وسايل استريل بهداشتی برای کاهش آسيب معتادان تزريقی پرخطر در دو منطقه آسيب خيز تهران نصب می شود.


به نوشته اين روزنامه، محمدرضا جهانی زمان نصب اين دستگاه ها را اواخر بهمن ماه اعلام کرده و گفته اجرای اين طرح تنها در چند منطقه پرآسيب به صورت آزمايشی صورت می گيرد و پس از ارزيابی نتايج اجرای آزمايشی، توسعه نصب دستگاه های خودپرداز سرنگ و لوازم استريل بهداشتی برای معتادان پرخطر به مناطق پرآسيب بيشتر نقاط کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت.


دانشجویان بازداشتی، «عناصر اصلی مارکسیست ها»


روزنامه کيهان به نقل از وزير اطلاعات نوشته است: دانشجويان بازداشت شده در فاصله روزهای ۱۲ تا ۱۶ آذر امسال «عناصر اصلی مارکيست ها» هستند.


به نوشته اين روزنامه، غلامحسين محسنی اژه ای با اشاره به اين که «پرونده دانشجويان در حال بررسی است گفته که «افرادی از جريانات وابسته به مارکسيست ها شناسايی و عوامل اصلی آنها دستگير شده اند که پرونده اين افراد در حال رسيدگی است.»


بيش از ۳۰ دانشجوی دانشگاه های مختلف کشور در فاصله روزهای ۱۲ تا ۱۶ آذر امسال بازداشت شدند که تاکنون خانواده و وکلای آنان اجازه ملاقات با اين دانشجويان را پيدا نکرده اند.


«بخشی از درآمد نفت به حساب ذخیره ارزی نرفته»


روزنامه ابرار به نقل از يک نماينده مجلس شورای اسلامی خبر داده که طی يک سال گذشته بخشی از درآمد فروش نفت به حساب ذخيره ارزی نرفته است.


اين روزنامه از قول هادی حق شناس، عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس نوشته است: «با توجه به آن که طی هشت ماهه اول سال جاری ۳۷ ميليارد دلار درآمد نفتی حاصل شده است، اعلام موجودی هشت ميليارد دلاری حساب ذخيره ارزی از سوی بانک مرکزی نشان دهنده آن است که بخشی از درآمد فروش نفت و افزايش قيمت در بازار به حساب واريز نشده است.»


برنده مسابقه «یک نفره»


روزنامه خراسان انتخابات روز چهارشنبه فدراسيون فوتبال ايران را مورد توجه قرار داده و نوشته است: «کفاشيان برنده مسابقه يک نفره» شد.


اين روزنامه نوشته است: «شهنازی که از او به عنوان شانس اول پيروز شدن در انتخابات نام برده می شد، به يکباره کنار کشيد تا علی کفاشيان بدون رای گيری، رييس فدراسيون فوتبال شود.»


خراسان استعفای آقای شهنازی از نامزدی رياست فدراسيون فوتبال يک شب قبل از برگزاری انتخابات را «فرمايشی» دانسته و تاکيد کرده که وی « کاری را انجام داد که از او خواسته بودند.»


ایران و صدا و سیمای «مروج بی بند و باری»


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت، صدا و سيمای چمهوری اسلامی را «مروج بی بند و باری» معرفی کرده است.


اين روزنامه، به نقل يک عضو کميسيون فرهنگی مجلس نوشته است: «زمانی که مسئولين صدا و سيما مجبور باشند هشت کانال تلويزيونی را پر کنند و برنامه ونظارت کافی نيز نداشته باشند، نتيجه اين می شود که تلويزيون مروج بی بند و باری می شود و بازيگران زن را با کلاه جلوی دوربين می آورد.»


روزنامه ايران همچنين خبر داده که «کميسيون فرهنگی مجلس در صدد است تا با دعوت از رييس سازمان صدا و سيما موارد مورد نظر خود را با عزت الله ضرغامی مطرح کنند.»


اعدام پنج نفر ديگر


روزنامه جمهوری اسلامی، از اعدام پنج نفر ديگر در کشور خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، دادگستری خراسان جنوبی اعلام کرده که سه نفر به اتهام «قاچاق مواد مخدر» صبح روز چهارشنبه در بيرجند اعدام شده اند.


روزنامه جمهوری اسلامی محل دو اعدام ديگر را تنکابن اعلام کرده و نوشته است: «صبح روز سه شنبه دو تن از قاتلين به نام های محمدرضا صادقی راد و علی کرد رودگرمی در عباس آباد تنکابن به اتهام قتل اعدام شده اند.»


XS
SM
MD
LG