لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۳

رای اعتماد ضعیف مجلس به وزیر جدید آموزش و پرورش


عليرضا علی احمدی، پيشتر از سوی رييس جمهوری اسلامی ايران به عنوان کانديدای وزارت تعاون به مجلس معرفی شده بود، ولی رای اعتماد نمايندگان مجلس را کسب نکرده بود.( عکس: ایسنا)
عليرضا علی احمدی، پيشتر از سوی رييس جمهوری اسلامی ايران به عنوان کانديدای وزارت تعاون به مجلس معرفی شده بود، ولی رای اعتماد نمايندگان مجلس را کسب نکرده بود.( عکس: ایسنا)

عليرضا احمدی، وزير پيشنهادی محمود احمدی نژاد برای وزارت آموزش و پرورش با کسب رای اعتماد کمتر از نيمی از نمايندگان مجلس، به کابينه دولت نهم راه يافت.


بر اساس گزارش خبرگزاری های ايران، نمايندگان مجلس هفتم با ۱۳۳ رای موافق، ۹۲ رای مخالف و ۲۹ رای ممتنع صلاحيت علی احمدی برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش را تاييد کرد.


در هنگام رای گيری برای بحث پيرامون رای اعتماد به وزير جديد آموزش و پرورش، از مجموع ۲۹۰ نماينده مجلس، تنها ۲۵۸ نماينده حضور داشتند.


عليرضا علی احمدی، پيشتر از سوی رييس جمهوری اسلامی ايران به عنوان کانديدای وزارت تعاون به مجلس معرفی شده بود، ولی رای اعتماد نمايندگان مجلس را کسب نکرده بود.


وی سپس از سوی محمود احمدی نژاد به عنوان رييس دانشگاه پيام نور منصوب شد. اما به دنبال استعفای محمود فرشيدی، وزير سابق آموزش و پرورش از سمت خود در آذرماه سال جاری، عليرضا احمدی همزمان با تصدی پست رياست دانشگاه پيام نور به عنوان سرپرست اين وزارتخانه نيز معرفی شد.


علی احمدی از افراد نزديک و همفکر با محمود احمدی نژاد به شمار می رود و در ماه های اخير خواستار تغييراتی در وزارت آموزش و پرورش و مواد درسی دانش آموزان شده است.

وی از افراد نزديک و همفکر با محمود احمدی نژاد به شمار می رود و در ماه های اخير خواستار تغييراتی در وزارت آموزش و پرورش و مواد درسی دانش آموزان شده است.


رييس جمهوری اسلامی روز سه شنبه در مراسم دفاع از نامزدی آقای علی احمدی اظهار داشت: «در مجموع بررسی ها، به برادری رسيديم که ويژگی های بيشتر و بهتری را برای تامين نظرات مجلس و دولت در آموزش و پرورش در خود جمع کرده است.»


وزير جديد آموزش و پرورش اخيرا در همايش درسی ملی خواستار « جداسازی کتاب های درسی دانش آموزان دختر و پسر» شده و همچنين گفته بود که « در تدوين برنامه درسی علاوه بر ويژگی های جنسيتی، ويژگی های قومی و نژادی و جغرافيايی نيز بايد لحاظ شود.»


آقای علی احمدی با اين استدلال که يک نوجوان عشاير و يک نوجوان شهری تفاوت هايی دارند، گفته بود: «کتاب درسی بايد به نوجوان عشايری حماسه و رشادت و به نوجوان شهری قوانين را بيش از ساير موارد آموزش دهد.»


بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، عليرضا علی احمدی دارای دکترای تخصصی مديريت توليد ( گرايش تحقيق در عمليات)، دانشگاه تربيت مدرس ( ۱۳۷۳ – ۱۳۶۸ ) کارشناسی ارشد مهندسی صنايع دانشگاه تربيت مدرس ( ۱۳۶۸ – ۱۳۶۵) و کارشناسی مهندسی متالوژی دانشگاه علم و صنعت ايران( ۱۳۶۵ – ۱۳۵۷) است.


وی دهمين وزير آموزش و پرورش ايران بعد از پيروزی انقلاب اسلامی است و پيش از وی، غلامحسين شکوهی، محمد علی رجايی، محمد جواهد باهنر، علی اکبر پرورش، سيد کاظم اکرمی، محمد علی نجفی، حسين مظفر، مرتضی حاجی و محمود فرشيدی اين سمت را برعهده داشتند.


XS
SM
MD
LG