لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۳

انتشار کتاب «آمریکا از ته دل»؛ شخصی شدن حمله های پیلن به اوباما


کتاب تازه سارا پیلین اين پيش بينی را تقويت می کند که وی در انتخابات سال ۲۰۱۲ خود را نامزد حزب جمهوری خواه خواهد کرد.
کتاب تازه سارا پیلین اين پيش بينی را تقويت می کند که وی در انتخابات سال ۲۰۱۲ خود را نامزد حزب جمهوری خواه خواهد کرد.
سارا پیلین در کتاب تازه خود با نام «آمريکا از ته دل»، موضوعاتی مانند نژاد، کشيش و آموزگار پيشين اوباما، ليبرال ها و دشمنی با ميهن پرستی را پيش می کشد.

کتاب تازه سارا پیلین «آمريکا از ته دل: بازانديشی درباره خانواده، ايمان و پرچم» America by Heart: Reflections on Family, Faith and Flag اين پيش بينی را تقويت می کند که وی در انتخابات سال ۲۰۱۲ خود را نامزد حزب جمهوری خواه خواهد کرد.

کتاب خانم پیلین همچون تمرينی برای نمايش اصلی حمله به باراک اوباما برای تسخير کاخ سفيد در سال ۲۰۱۲ است و انتقادهای تند و تيزی به سياست ها و زندگی شخصی اوباما دارد.

سارا پیلین می پرسد آيا اوباما به راستی به آمريکا افتخار می کند؟

«من فکر می کنم آمريکايی ها عموما از سفرهای پوزش خواهانه جهانی اوباما خسته شده اند و از اينکه مرتبا از استادان چپگرا و روزنامه نگاران می شنوند که آمريکا يک کشور ضعيف است.»

وی می گويد هدف کلی اين حرف ها آن است که آمريکا «تقريبا از همه کشورهای جهان بدتر است و دارای رفتاری دوگانه درباره آرمان هايی است فاقد مسئوليت و نياز به اصلاح شدن دارد.»

او می گويد آمريکا چشم به راه رئيس جمهورهايی است چه دموکرات چه جمهوری خواه که «از آمريکايی بودن شرم نداشته باشند، هم ضعف ها و هم بزرگی های آمريکا را ببينند، رهبرانی که افتخار کنند آمريکايی هستند و هر روز هم افتخار کنند. نه آنکه تنها هنگامی که برگزيدگان آنها در انتخابات برنده می شوند.»

اين بخش اشاره دارد به سخنان ميشل اوباما در فوريه سال ۲۰۰۸ هنگامی که وی گفت برای نخستين بار در دوران زندگی بزرگسالی خود از آمريکايی بودن احساس افتخار کرده است.

ميشل اوباما اين سخنان را در پی پيروزی شوهرش بر هيلاری کلينتون در جريان انتخاب نامزد حزب دموکرات برای رقابت های انتخاباتی رياست جمهوری آمريکا بيان کرده بود.

نخستين کتاب پیلین با نام Going Rogue يک زندگينامه بود. اما «آمريکا از ته دل» يک مانيفست سياسی است که نشانگر ديدگاه های او است.

گرچه پیلین گفته است هنوز مطمئن نيست که بخواهد قدم در راه رقابت های نامزدی رياست جمهوری بگذارد، کتاب او به شيوه کتاب هايی نوشته شده که يک داوطلب نامزدهای رياست جمهوری آمريکا می نويسد.

سارا پیلین در کتاب خود با اشاره به لايحه اصلاحی بيمه های درمانی که توسط اوباما پيشنهاد و تصويب شد و ضمن مخالفت با آن با لحنی به شيوه رقابت های انتخاباتی يادآور می شود که نخواهد گذاشت «آمريکا بيش از پيش در گرداب بدهی که دولت بالا آورده است فروتر رود... ما رويای آمريکايی خود را به خودکامگی دولتی، آزادی های محدود و فرصت های اندک نخواهيم فروخت.»

پیلین همزمان با انتشار کتاب برای معرفی کتاب تازه خود به ۱۶ ايالت سفر خواهد کرد.

يکی از بخش های جنجال برانگيز کتاب درباره نژاد است. چيزی که مک کين در رقابت های انتخاباتی خود از وارد شدن به آن خودداری کرد.

مک کين حتی تا آنجا پيش رفت که به نظرات بسياری از جمهوری خواهان از جمله نامزد معاونت رياست جمهوری خود برای پاسخگويی به سخنان تحريک آميز جرميا رايت، کشيش پيشين اوباما و معلم او در شيکاگو بی اعتنا ماند.

سارا پیلین می نويسد: بدترين کار اين است که آدم بيايد آمريکاييان ديگر را راسيست بخواند. بدتر از همه اين است که اين آدم ها حرف خودشان را باور دارند. آنها معتقدند که آمريکا يا دست کم آمريکايی که امروز هست، اساسا يک کشور بی عدالت و تبعيض گر است.

پیلین با نام بردن از باراک اوباما و همسرش ميشل متذکر می شود که هر دوی آنها به مدت دو دهه شنونده فريادهای خشمگينانه جرميا رايت عليه آمريکا و سفيد پوستان بودند.
XS
SM
MD
LG