لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۸

اقدام تازه پليس مذهبی عربستان؛ مقابله با سگ بازی!


پليس مذهبی عربستان که از علمای وهابی اين کشور خط می گيرد، يکی از سوژه های به نسبت داغ خبری در منطقه به حساب می آيد.(عکس: AFP)
پليس مذهبی عربستان که از علمای وهابی اين کشور خط می گيرد، يکی از سوژه های به نسبت داغ خبری در منطقه به حساب می آيد.(عکس: AFP)

پليس مذهبی عربستان سعودی برای برقراری امنيت اخلاقی ، و جلوگيری از ارتباط بين دخترها و پسرهای جوان در رياض ، پايتخت اين کشور، يک راه حل جديد پيدا کرده است.


اين راه حل که حيرت بسياری از رسانه های جهان را در پی داشته است ، ممنوعيت قانونی فروش سگ و گربه است.


خبرگزاری فرانسه درباره اين قانون جديد می گويد: اگر از اين به بعد فردی به فروش سگ يا گربه در رياض ، مبادرت کند، به شدت با وی برخورد خواهد شد.


بر پايه همين گزارش به همراه داشتن اين حيوانات در رياض از ۳۰ ژوئيه ممنوع شده است و در صورت مشاهده چنين تخلفی از سوی مرد ها، پليس مذهبی موظف به مصادره و ضبط حيوانات و گرفتن تعهد کتبی از آنها برای عدم انجام دوباره اين کار است.


پليس مذهبی در حالی اين قانون را در رياض به اجرا می گذارد که چندی پيش طرح اجرای اين قانون در شهرهای به مراتب مذهبی تر عربستان همچون مکه و جده با موافقت روبرو نشد.


عثمان العثمان، فرمانده پليس مذهبی عربستان به روزنامه عرب زبان الحيات چاپ لندن می گويد: پديده حيوان بازی در کشور و در بين پسرها افزايش قابل توجهی يافته است و آن ها تلاش می کنند تا به اين وسيله توجه دخترها را جلب کنند. همين مسئله باعث به وجود آمدن درگيری های خيابانی شده و برخی از خانواده ها را به ستوه آورده است.


پليس مذهبی عربستان که از علمای وهابی اين کشور خط می گيرد، يکی از سوژه های به نسبت داغ خبری در منطقه به حساب می آيد.


اين نهاد در سال ۲۰۰۴ طرح ممنوعيت استفاده از دوربين موبايل در سراسر کشور را ارائه داد ، چرا که معتقد بود خانم ها و آقايان نامحرم از اين طريق برای يکديگر عکس ارسال می کنند و اين امر باعث ايجاد روابط نامشروع بين آن ها می شود.


مبارزه با رشد پديده های غربی همچون شلوار جين، غذاهای فوری معروف به فست فود، موسيقی غربی و جلوگيری از حيوان بازی در دستور کار پليس مذهبی عربستان قرار دارد.


محافظه کاران و سنت گراها در اين کشور بر اين باورند که نگهداری از سگ و گربه تقليد از فرهنگ غرب است و بايد از رشد اين پديده جلوگيری شود.


بر اساس باورهای دينی مسلمان ها، سگ حيوانی نجس به حساب می آيد و شايد به همين علت است
شمار گربه های تزئينی در عربستان بيشتر از سگ ها است.


با اين حال خبرگزاری آسوشيتدپرس می گويد: يک پسر مجرد عربستانی همراه با سگ در يک پارک، همچون آهن ربا دخترها را جذب خود می کند.


XS
SM
MD
LG