لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۸

«مدیر کل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى به دادستانى تهران احضار شد»


 عباس جعفرى دولت آبادى، دادستان عمومی و انقلاب تهران
عباس جعفرى دولت آبادى، دادستان عمومی و انقلاب تهران
دادستان عمومی و انقلاب تهران از احضار مدير كل امور مطبوعات و خبرگزاری های داخلى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى خبر داد و از عملكرد وزارت ارشاد در رابطه با عدم اجراى دستور دادستانى براى توقيف يك نشريه انتقاد كرد.

عباس جعفرى دولت آبادى روز دوشنبه با اشاره به توقيف نشريه «همت» از سوى دادستانى تهران گفته است كه اين نشريه به رغم دستور دادستانى مبنى بر توقيف، چاپ دوم را در حالى كه فاقد مدير مسئول بود منتشر كرد كه اين امر نقض دستور قضايى و جرم مستقلى است.

وى از بازداشت يك نفر در اين رابطه و همچنين تحت تعقيب قرار گرفتن افرادى كه «در اين نشريه مسئوليت داشته اند» خبر داد.

آقاى جعفرى دولت آبادى در گفت و گو با ايسنا افزود: «در اين راستا مدير كل امور مطبوعات و خبرگزارى هاى داخلى وزارت ارشاد به دادسرا احضار شده و تحقيقاتى صورت گرفته است.»

دادسراى عمومى و انقلاب تهران روز ۲۳ دى ماه نشريه «همت» را توقيف كرده بود ولى هيئت نظارت بر مطبوعات كه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى مستقر است پنج روز بعد حكم به تعطيلى آن داد.

در اين فاصله، نشريه «موج انديشه هاى همت» اقدام به چاپ ويژه نامه اى تحت عنوان «امت امام خامنه اى» كرد كه در آن عكس بسيارى از مراجع تقليد و مسئولان نزديك به محمود احمدى نژاد به عنوان پيروان رهبر جمهورى اسلامى ايران چاپ شده بود.

اين نشريه كه گفته مى شود به طيف افراطى حامى محمود احمدى نژاد، رييس جمهور اسلامى ايران، نزديك است نيز از سوى هيئت نظارت بر مطبوعات توقيف شد.

دادستانى عمومى و انقلاب تهران در بخش ديگرى از اظهارات خود به صدور كيفرخواست عليه محمد جعفر بهداد، مدير عامل سابق ايرنا، اشاره كرد و گفت: «در يكى از پرونده ها به موجب حكم صادره توسط دادگاه، نامبرده به حبس محكوم شده است كه در صورت قطعيت جداگانه اطلاع رسانى خواهد شد.»

آقاى بهداد كه ماه گذشته به عنوان معاون سياسى دفتر رييس جمهورى اسلامى ايران منصوب شده است از اعلام جرم دادستانى عليه خود انتقاد كرده و گفته است: «نمى دانم چرا مدعى‌العموم احساس كردند به وجدان عمومى جامعه توهين شده كه فورا عليه بنده و در حمايت از آقاى هاشمى وارد عمل شدند.»

به نظر مى رسد كه دليل اعلام جرم دادستانى تهران عليه مدير عامل وقت ايرنا به يادداشت وى در باره اظهارات اكبر هاشمى رفسنجانى، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در مشهد باز مى گردد كه در آن موضعگيرى آقاى رفسنجانى از «مصاديق كجروى» عنوان شده بود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این سخنرانی گفته بود که «اگر مردم ما را قبول دارند، بمانيم و اگر قبول ندارند، هرکسی را که قبول دارند، برای حکومت به سرکار می‌آورند.»

آيت الله على خامنه اى ماه گذشته گفته بود كه توهين به سران سه قوه و رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام جرم محسوب مى شود.
XS
SM
MD
LG