لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۹

رضا ولی زاده، روزنامه نگار بازداشت شد


در گزارش ها آمده که چند مامور لباس شخصی آقای ولی زاده را در محل کارش بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده اند.
در گزارش ها آمده که چند مامور لباس شخصی آقای ولی زاده را در محل کارش بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده اند.

رضا ولی زاده، روزنامه نگار و مدیر سایت اینترنتی «بازنگار» عصر روز سه شنبه از سوی ماموران لباس شخصی در تهران بازداشت شد.


اتهام اين روزنامه نگار اعلام نشده اما نزديکان وی گفته اند که آقای ولی زاده به اتهام انتشار خبر «خريد سگ های آموزش ديده برای حفاظت از رییس جمهوری اسلامی» بازداشت شده است.


چندين وبلاگ در تهران ضمن انتشار خبر بازداشت اين روزنامه نگار خبر داده اند که ماموران پس از تماس تلفنی با رضا ولی زاده، و به بهانه ارائه برگه احضاريه ای از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران به محل کار وی مراجعه کرده اند.


در اين گزارش ها آمده که چند مامور لباس شخصی وی را در محل کارش بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده اند.


مقام های قضایی و امنيتی جمهوی اسلامی تاکنون از تائيد رسمی خبر بازداشت اين روزنامه نگار و وبلاگ نويس خودداری کرده و اتهام منجر به بازداشت وی را اعلام نکرده اند.

آقای ولی زاده که در کنار روزنامه نگاری از مجريان «راديو گفت و گو» وابسته به راديو تلویزيون دولتی ايران نيز هست، قبل از بازداشت طی تماسی با انجمن صنفی روزنامه نگاران موضوع تماس ماموران دادستانی را به اطلاع انجمن رسانده بود.


« سگ های ۶۰۰ ميليون تومانی»


مقام های قضایی و امنيتی جمهوی اسلامی تاکنون از تائيد رسمی خبر بازداشت اين روزنامه نگار و وبلاگ نويس خودداری کرده و اتهام منجر به بازداشت وی را اعلام نکرده اند.


با اين حال نزديکان اين روزنامه نگار ۳۲ ساله و زاده سنندج، که مديريت سايت اينترنتی «بازنگار» را نيز بر عهده دارد، گفته اند که وی به اتهام انتشار خبر «خريد سگ های ۶۰۰ ميليون تومانی برای حفاظت از محمود احمدی نژاد» بازداشت شده است.


رضا ولی زاده ۱۲ روز قبل برای اولين بار خبر خريد چهار قلاده سگ بمب ياب برای حفاظت از رییس جمهوری ایران به قيمت ۶۰۰ ميليون تومان را در وبلاگ شخصی خود منتشر کرد.


خبری که بازتاب های داخلی و بين المللی وسيعی را به دنبال داشت. روزنامه گاردين، چاپ لندن يکی از رسانه هايی است که به دنبال انتشار خبر سگ های ۶۰۰ ميليون تومانی برای حفاظت از رییس جمهوری بنيادگرای ايران گزارشی در همن خصوص را منتشر کرد.


آقای ولی زاده خبر داده بود که «چهار سگ در تيم حفاظتی محمود احمدی نژاد به منظور تشخيص بمب و مواد منفجره به کار گرفته شده اند که هر يک به قيمت ۱۵۰ ميليون تومان از کشور آلمان خريداری شده اند.»


وی همچنين نوشته بود که «اين سگ ها که از باهوش ترين و اصيل ترين نژاد سگ های آلمانی به شمار می آيند، پيش از بازديد رییس جمهوری از نمايشگاه ها، و يا اماکنی که به منظور سخنرانی يا بازديد در آن ها حضور می يابد، مستقر می شوند، منطقه مورد بازديد را کاملا کنترل می کنند و پس از اعلام وضعيت سفيد، رییس جمهوری در محل حاضر می شود.»


وی در وبلاگ خود ضمن انتقاد نسبت به استفاده از سگ های محافظ در جريان بازديد روز ۲۳ آبان آقای احمدی نژاد از نمايشگاه مطبوعات در تهران، از حضور رییس جمهوری اسلامی با چندين ساعت تاخير خبر داده و نوشته بود: «آن چه باعث شد بازديد ايشان(احمدی نژاد) از نمايشگاه کوتاه و مختصر شود خبر احتمال انفجار در سايت هسته ای پارچين واقع در شرق تهران بود؛ که البته خبر آن در رسانه های داخلی بازتابی نيافت.»


تایید خبر خرید سگ های گران قیمت


دو روز پس از انتشار خبر«سگ های ۶۰۰ ميليون تومانی»در وبلاگ آقای ولی زاده، خبرگزاری فارس نيز به نقل از يک مقام مسئول در يگان حفاظت از مسئولان کشور خبر استفاده از سگ های گران قيمت برای محافظت از رییس جمهوری اسلامی را تایید کرد.


اين مقام مسئول گفت: «استفاده از سگ های آموزش ديده برای انجام بخشی از ماموريت حفاظتی در خصوص کشف مواد منفجره و پاکسازی محيط در اماکن بزرگ چيز جديد و منحصر به ماموريت حفاظتی برای فرد خاصی نيست.»


اما وی، قيمت ۱۵۰ ميليون تومان برای هر يک از اين سگ ها را تائيد نکرد و گفت:«برخی خبرسازی های اخير در رابطه با استفاده از اين سگ ها يک عمليات روانی است که با هدف تضعيف نيروهای حفاظتی کشور انجام شده است.»


با دستگيری رضا ولی زاده تعداد روزنامه نگاران بازداشت شده در ايران به ۱۲ تن رسيده است؛ عمادالدين باقی، محمد صديق کبودوند، ابوالفضل عابدينی نصر، سعيد متين پور، مريم حسين خواه، اجلال قوامی، محمدعلی حيدری، قاسم سيدين زاده، آکو کردنسب، ياسر گلی و عدنان حسن پور(محکوم به اعدام) روزنامه نگارانی هستند که در بازداشت به سر می برند.


XS
SM
MD
LG