لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۴

وزیر اطلاعات ایران: بولتن‌های مرتبط با ما دروغ ۱۰۰ درصد است


وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از آنچه که «حرمت شکنی» برخی از افراد به خاطر «منافع انقلاب، اسلام و ولایت فقیه» خواند، انتقاد کرد و گفت: «اکنون بولتن‌هایی به دست ما می‌رسد که مرتبط با ما است و دروغ ۱۰۰ درصد است».

محمود علوی دوشنبه شب، ۲۰ بهمن، در جشن سالگرد انقلاب بهمن ۵۷ در قم تاکید کرد: «با هیچ توجیهی قابل قبول نیست که دروغ بگوییم، هتک حرمت کنیم، تهمت بزنیم، شایعه دروغ بیان کنیم تا رقیب سیاسی خود را به زمین بزنیم و بعد ادعا کنیم که انقلاب و اسلام را حفظ می‌کنیم».

وی بدون اشاره به نام افراد و گروه‌های سیاسی که چنین اقداماتی انجام می‌دهند به مفاد بعضی از بولتن‌هایی اشاره کرد که آقای علوی و پسرش را به پارتی‌بازی در وزارت اطلاعات متهم کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در این زمینه گفت: «اکنون بولتن‌هایی به دست ما می‌رسد که مرتبط با ما است و دروغ ۱۰۰ درصد است؛ مثلا می‌گویند که جلسه‌ای میان فلانی (محمود علوی)، دکتر روحانی و فلان وزیر صورت گرفته که فلان صحبت‌ها بیان شده است، به این کلام‌الله مجید به این قرآن اصلا چنین جلسه‌ای نبوده است که چنین صحبت‌هایی بیان شود».

آقای علوی افزوده است: «یا می‌گویند حاج حسن آقا به فلانی سفارش کرده است که این فرد را به وزارت اطلاعات ببرید و پسر فلانی نیز در فلان حوزه و فلان تاریخ با ایشان ملاقات کرده است، به همین قرآن قسم اسم آن فردی را که گفته‌اند من اصلا نمی‌شناسم کیست و حاج حسن آقای خمینی یک بار به بنده سفارش نکرده است که کسی را ببرم اطلاعات؛ بنده آن حوزه (علمیه) را نمی‌دانم کجاست. پسر بنده نیز به کارهای وزارت هیچ کاری ندارد، فقط وزارت بنده باعث دردسر او شده است».

بحث بولتن سازان و «انتشار اخبار و گزارش‌های منفی» توسط آن‌ها که در قالب بولتن به مراجع تقلید، شخصیت‌های جمهوری اسلامی و نهادهای نظامی و دولتی فرستاده می‌شود در ماه‌های گذشته یکی از محورهای اعتراضی دولتمردان کابینه حسن روحانی بوده است.

به نظر می‌رسد که وزارتخانه‌های اطلاعات، امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف اصلی موج اخبار منفی بولتن‌های منتشره هستند.

آقای علوی روز ۱۶ بهمن در این زمینه گفته بود: برخی از افرادی که انقلاب را متعلق به خود می‌دانند در بولتن‌های‌شان «دروغ‌های آشکار» می‌گویند.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز ۱۶ تیرماه امسال اظهار داشت که این بولتن‌ها از طرف برخی نهادهایی تهیه می‌شود که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، «ولی سر تا پایشان دروغ می‌گویند».

سایت سحام‌نیوز، رسانه نزدیک به مهدی کروبی، دی ماه گذشته نوشت که مراکزی در سپاه پاسداران با قصد کارشکنی در برابر دولت حسن روحانی تشکیل شده‌اند.

به نوشته این سایت، مراکز یادشده را «نیروهای سیاسی عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و نیروهای مرتبط با اطلاعات سپاه پاسداران اداره می‌کنند و این مراکز ماموریت بولتن‌سازی، تهیه گزارش‌های تخریبی، تغذیه رسانه‌ها، سوژه‌سازی خبری و جنگ روانی علیه دولت را برعهده دارند».

آن گونه که محمود علوی در سخنان دوشنبه شب خود گفته است، آیت‌الله علی خامنه‌ای اقدامات این بولتن سازان را «تقبیح» کرده است.

وی اظهار داشت: «پیش از تقبیح حضرت آقا (رهبری) این افرادی که با کارهای بی‌اخلاقی به خیال خودشان کار انقلابی می‌کردند، فکر می‌کردند هنر کرده‌اند، یا کار قهرمانانه‌ کرده‌اند؛ در حالی که این کار‌ها یعنی خروج از چارچوب طبیعی نظام و انقلاب».

XS
SM
MD
LG