لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۶

وزیر اطلاعات: برخی در بولتن‌هایشان دروغ‌های آشکار می‌گویند


محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران
محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، با انتقاد از آن‌چه تلاش برای تضعیف دولت حسن روحانی خوانده است، گفت که برخی از افرادی که انقلاب را متعلق به خود می‌دانند در بولتن‌هایشان «دروغ‌های آشکار» می‌گویند.

اظهارات آقای علوی را خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، روز چهارشنبه، ۱۵ بهمن منتشر کرده است که عنوان می‌کند دولت حسن روحانی با «شرایط سختی» مواجه است.

به گفته وی، دولت ایران از یک سو با مسئله تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت مواجه است که در این شرایط «اگر بتواند مملکت را سرپا نگه دارد هنر کرده است».

وزیر اطلاعات ایران سپس اظهار داشت: «گاهی آدم ناراحت می‌شود وقتی می‌بیند در بعضی بولتن‌هایی که به چاپ می‌رسد آن هم از طرف افرادی که انقلاب را متعلق به خودشان می‌دانند دروغ‌های آشکار منتشر می‌شود و این کار درستی نیست.»

پیش از این علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هم از بولتن‌سازی‌ نهادهای حکومتی علیه دولت حسن روحانی سخن گفته بود.

آقای جنتی گفته است، این بولتن‌ها از طرف برخی نهادهایی تهیه می‌شود که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، «ولی سر تا پایشان دروغ می‌گویند».

اما نه اظهارات علی جنتی و نه اظهارات محمود علوی، به‌طور دقیق مشخص نمی‌کند که نهادها و اشخاص بولتن‌ساز علیه دولت آقای روحانی کیستند.

با این حال وزیر اطلاعات ایران مثالی از این بولتن‌سازی علیه دولت زده است. وی اظهار داشت: «می‌گفتند که رییس‌جمهور صنعت نظامی را تعطیل کرده است. ولی وقتی ماهواره فجر به فضا رفت و در مدار قرار گرفت نشان داد که همه این حرف‌ها برای تضعیف دولت بود.»

ماه گذشته وبسایت سحام‌نیوز، رسانه نزدیک به مهدی کروبی، نوشت که مراکزی در سپاه پاسداران با قصد کارشکنی در برابر دولت حسن روحانی تشکیل شده‌اند.

به نوشته این وبسایت، مراکز یادشده را «نیروهای سیاسی عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و نیروهای مرتبط با اطلاعات سپاه پاسداران اداره می‌کنند و این مراکز ماموریت بولتن‌سازی، تهیه گزارش‌های تخریبی، تغذیه رسانه‌ها، سوژه‌سازی خبری و جنگ روانی علیه دولت را برعهده دارند».

این گزارش با واکنش شدید تعدادی از نمایندگان اصول‌گرای مجلس شورای اسلامی مواجه شد که وزیر اطلاعات را به مجلس فراخواندند.

XS
SM
MD
LG