لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۱

اندیمشک قهرمان لیگ جهانی کشتی فرنگی شد


نخستین دوره لیگ جهانی کشتی فرنگی به میزبانی آبادان برگزار شد و با قهرمانی اندیمشک به پایان رسید. نماینده ایران در فینال موفق شد باشگاه سامورگاشف روسیه را شکست دهد. استانبول بویوک شهیر ترکیه روی سکوی سوم ایستاد.

اتحادیه کشتی چین، اروند آبادان، هفتم تیر تهران، آرکوپه بلاروس، صبا قم، چروپلادو کوبا و فرانس واروژ مجارستان نیز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

اندیمشک قطب‌ اصلی کشتی فرنگی ایران است و در سال‌های اخیر فرنگی‌کاران فراوانی را تحویل تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف داده.

در دیدار نهایی سامان و سعید عبدولی، مهدی زیدوند، داود عابدین‌زاده، مصطفی صالحی‌زاده و بهنام مهدی‌زاده کشتی‌گیران پیروز نماینده ایران بودند که با نام مرکز جراحی پاستور اندیمشک در این مسابقات درخشیدند.

در ترکیب تیم روسیه نیز چهره‌های شاخصی مانند چنگیز لابازانف قهرمان سال ۲۰۱۴ جهان، یوگنی سالی‌یف نایب قهرمان امسال جهان و الکسی میشین دارنده مدال طلای المپیک و جهان حضور داشتند.

در مسابقه فینال تعداد زیادی از تماشاگران پشت درهای بسته ماندند و سالن گنجایش حضور آن‌ها را نداشت. همین اتفاق در فینال لیگ جهانی کشتی آزاد به میزبانی شهرستان جویبار در مازندران نیز رخ داد.

در روزهایی که ورزش ایران نسبت به کاهش حضور تماشاگران ابراز نگرانی می‌کند، چنین دغدغه‌ای در رشته‌هایی مانند کشتی و والیبال وجود ندارد.

نتیجه مسابقه فینال ۲۶ بر ۸ به سود اندیمشک رقم خورد. در ۵۹ کیلو سامان عبدولی موفق شد آرتور سلیمانف را سه اخطاره کند.

در ۶۶ کیلو مهدی زیدوند از سد الکسی کیانکین گذشت. در ۷۱ کیلو رامین طاهری با نتیجه ۳-۱ مغلوب چنگیز لابازانف شد.

در ۷۵ کیلوگرم سعید عبدولی توانست روسلان ایساکف را سه اخطاره کند اما در ۸۰ کیلو مهدی هدایی مغلوب یوگنی سالی‌یف شد. هدایی سال ۲۰۰۲ در مسابقات جهانی مسکو عضو تیم ملی بود و در ۳۴ سالگی همچنان در صحنه حضوری موفق دارد.

در ۸۵ کیلو داود عابدین‌زاده توانست در دیداری نزدیک از سد الکسی میشین قهرمان المپیک آتن بگذرد. میشین که در آستانه ۳۶ سالگی است در این مسابقات به حبیب اخلاقی هم باخت.

در ۹۸ کیلو مصطفی صالحی‌زاده مقابل اسلام ماگومدف به برتری رسید و سرانجام در فوق سنگین بهنام مهدی‌زاده موفق شد واسیلی پارشین که او نیز ملی‌پوش بوده را سه اخطاره کند.

ازدحام جمعیت در فینال چنان شدید بود که حتی تعدادی از مسئولان فدراسیون کشتی هم موفق نشدند در سالن حضور یابند.

خبرگزاری ایسنا در این باره نوشته است: «از ورود خبرنگاران صداوسیما نیز به سالن جلوگیری شد و هیچگونه همکاری با اصحاب رسانه صورت نگرفت. در حالی که تعداد زیادی از افراد غیر مسئول کنار تشک و یا در جایگاه خبرنگاران حضور داشتند».

مهرزاد اسفندیاری فر سرمربی تیم اندیمشک درباره مسابقات گفت: تیم یکدستی داشتیم که با جان و دل روی تشک حاضر شدند. سخت‌ترین رقیب ما ترکیه بود که توانستیم این تیم را شکست داده و راهی فینال شویم. سطح مسابقه‌ها از لحاظ فنی بسیار بالا بود و چندین قهرمان جهان و المپیک به آبادان آمدند.

اسفندیاری فر در خصوص میزبانی آبادان به ایسنا گفت: پس از جنگ توجه کمی به آبادان و استان خوزستان شده، به همین دلیل این شهر امکاناتی درخور توجه ندارد.

XS
SM
MD
LG