لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۴

از سرگیری پروازهای بریتیش ایرویز به تهران «تا سپتامبر به تعویق افتاد»


چند ماه پس از اعلام آمادگی شرکت «بریتیش ایرویز» برای از سرگیری پروازهای خود به تهران در تیرماه امسال، گزارش‌ها حاکی است که این شرکت تاریخ شروع مجدد پرواز‌هایش به ایران را تا سپتامبر به تاخیر انداخته است.

بریتیش ایرویز بهمن ماه پارسال در سایت رسمی خود خبر داد که هواپیما‌هایش در پی لغو تحریم‌های ایران از ۱۴ ژوئیه (۲۴ تیرماه) پروازهای خود را به ایران از سر خواهند گرفت.

اکنون روزنامه «دیلی تلگراف» چاپ لندن گزارش داده است که این شرکت آغاز مجدد پروازهای خود به تهران را به ماه سپتامبر موکول کرده است.

بریتیش ایرویز در سایت خود اعلام کرده بود که هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ این شرکت شش روز هفته در مسیر لندن-تهران پرواز خواهند داشت و گزارش تلگراف نیز حاکی از استقبال تورهای مسافرتی بریتانیایی و گردشگران این کشور از آغاز پروازهای مستقیم لندن-تهران بود.

با این حال یک سخنگوی شرکت «بریتیش ایرویز» به دیلی تلگراف گفته که ایران هنوز به عنوان یک مقصد مهم پرواز برای هواپیماهای این شرکت باقی مانده است و پرواز‌ها از اول سپتامبر (۱۱ شهریور) آغاز خواهد شد.

وی علت به تاخیر انداخته شدن شروع مجدد پرواز‌ها را «مشکلات فنی» عنوان کرد.

این گزارش از قول دیوید مک گینس رییس شرکت تور مسافرتی «سفر به ناشناخته» می‌نویسد که ایران در سال ۲۰۱۶ یکی از شلوغ‌ترین مقصدهای سفر خواهد بود.

نیل کاترل، از مدیران بریتیش ایرویز نیز بهمن پارسال گفته بود که «ایران کشوری بزرگ با اقتصاد رو به رشد است و تهران شهری فوق‌العاده برای اهداف تجاری است، بنابر این بسیار مشتاق هستیم که مسیر جدیدی را در پرواز‌های‌مان به خاورمیانه باز کنیم».

اولین پرواز این شرکت به ایران در سال ۱۹۵۶ به تهران انجام شد، اما با اوج گرفتن تنش‌های سیاسی، بریتیش ایرویز پروازهایش به ایران را در سال ۲۰۱۲ متوقف کرد.

پیشتر شرکت هواپیمایی ایرفرانس در ماه آوریل پروازهای پاریس-تهران خود را از سر گرفت.

هم‌اکنون شرکت هواپیمایی «لوفت‌هانزا» و شرکت «اتریش ایر» چندین پرواز در هفته به تهران انجام می‌دهند.

XS
SM
MD
LG