لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۲

بریتیش ایرویز پرواز‌هایش به تهران را از ژوئیه از سر می‌گیرد


شرکت «بریتیش ایرویز» روز چهاشنبه ۱۴ بهمن خبر داد که هواپیماهای این شرکت در پی لغو تحریم‌های ایران از ۱۴ ژوئیه پروازهای خود را به ایران از سر خواهند گرفت.

این شرکت در سایت خود اعلام کرده است که هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ این شرکت شش روز هفته در مسیر لندن-تهران پرواز خواهند داشت.

نیل کاترل مدیر برنامه شبکه این شرکت هواپیمایی می‌گوید که «ایران کشوری بزرگ با اقتصاد رو به رشد است و تهران شهری فوق‌العاده برای اهداف تجاری است، بنابر این ما بسیار مشتاق هستیم که مسیر جدیدی در پرواز‌های‌مان به خاورمیانه باز کنیم».

این گزارش در ادامه می‌نویسد که این شرکت تاریخچه‌ای طولانی در همکاری با ایران دارد و اولین پرواز آن در سال ۱۹۵۶ به تهران انجام شده است.

بریتیش ایرویز در ادامه به جذابیت‌های توریستی و گنجینه‌های تاریخی و معماری موجود در ایران اشاره کرده و می‌نویسد که ایران مقصدی محبوب برای خارجی‌ها در سال جاری خواهد بود.

پیشتر محمد خداکرمی، معاون عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، به خبرگزاری ایسنا گفته بود که نمایندگان شرکت هواپیمایی ملی انگلیس، بریتیش ایرویز، ششم بهمن به ایران سفر و برای راه‌اندازی پرواز مستقیم لندن-تهران اعلام آمادگی کردند.

خداکرمی با بیان اینکه در حال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و لندن توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) انجام می‌شود، گفت که شرکت بریتیش ایرویز از حدود ۴- ۵ سال پیش به دلیل تحریم، ‌ پرواز مستقیم خود به ایران را قطع کرده بود.

این مقام ایرانی پیشتر به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفته بود که «شرکت‌های ایرفرانس، کی‌ال‌ام و بریتیش ایرویز طی مکاتبات و جلسات با سازمان هواپیمایی کشوری برای راه‌اندازی پروازهای خود اعلام آمادگی کردند و طی دو تا سه ماه آینده پروازهای خود را به مقصد کشورمان راه‌اندازی می‌کنند».

XS
SM
MD
LG