لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۸

هاشم بیک‌زاده جام ملت‌های آسیا را از دست داد


هاشم بیک‌زاده
هاشم بیک‌زاده

یک روز قبل از آغاز شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا، هاشم بیک‌زاده به خاطر مصدومیت از ترکیب تیم ملی فوتبال ایران خط خورد و جای خودش را به محمدرضا خانزاده داد.

جابه‌جایی خانزاده و بیک‌زاده در جام جهانی نیز دقیقاً به همین دلیل قرار بود اتفاق بیافتد. خانزاده که جایی در فهرست نهایی نداشت به خاطر مصدومیت بیک‌زاده راهی برزیل شد اما در لحظه آخر، بیک‌زاده به شرایط بازی رسید. گرچه فرصت بازی در جام بیستم را نیافت.

این از حوادث نادر در تاریخ فوتبال است که دو بازیکن در دو تورنمنت متوالی به خاطر مصدومیت، در موقعیت جابه‌جایی قرار می‌گیرند. این بار اما دیگر فرصتی برای بهبودی بیک‌زاده وجود ندارد و خانزاده بر خلاف جام جهانی، قطعاً یکی از ۲۳ بازیکن تیم ملی ایران است.

بیک‌زاده که توانایی بازی در سمت چپ و مرکز خط دفاعی را دارد، در جریان تمرین تیم ملی در ملبورن آسیب دید. استخوان کف دست او شکسته و چون تحت هیچ شرایطی نمی‌توانست تیم ملی را همراهی کند، محمدرضا خانزاده دعوت شد تا چهارشنبه شب، تهران را به مقصد ملبورن ترک کند.

محمدرضا خانزاده جانشین بیک‌زاده شد
محمدرضا خانزاده جانشین بیک‌زاده شد

خانزاده در خصوص دعوت ناگهانی‌اش به تیم ملی گفت: وقتی به تمرین پرسپولیس رسیدم با خبر شدم. از آنجایی که فدراسیون کار‌ها را انجام داده بود، بلیت آماده شد و بعد از خداحافظی از کادر فنی و بازیکنان آماده سفر شدم.

از جمع ملی‌پوشان، علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی و مهرداد پولادی پرسپولیسی هستند اما در حال حاضر در خارج از ایران بازی می‌کنند. محمدرضا خانزاده تنها بازیکن پرسپولیس در فهرست نهایی تیم ملی است که همزمان عضو پرسپولیس هم هست.

این مدافع ۲۳ ساله ضمن ابراز ناراحتی از مصدومیت بیک‌زاده به خبرگزاری فارس گفت: از اینکه تنها نماینده پرسپولیس هستم واقعاً خوشحالم و از کی‌روش ممنونم که به من اعتماد کرد.

جام ملت‌های آسیا روز جمعه با دیدار استرالیا و کویت در ملبورن آغاز خواهد شد.

بازی ایران و بحرین نیز روز یکشنبه در همین ورزشگاه برگزار می‌شود.

کارلوس کی‌روش در آستانه آغاز مسابقات به خبرنگاران گفت: «منتظر مسابقه مقابل بحرین هستیم اما اکنون باید تمرین کنیم و از لحاظ ذهنی آماده شویم. پس از جام‌جهانی پیشرفتی نداشته‌ایم زیرا آن آمادگی‌ که مورد نیاز این رقابتهاست را کسب نکرده‌ایم. از نظر رنکینگ فیفا تیم اول آسیا هستیم گرچه در آماده‌سازی، تیم آخر اینجا به شمار می‌رویم».

ایران پس از کسب عنوان سوم در جام ملت‌های ۲۰۰۴، در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ با دو مربی ایرانی یعنی امیر قلعه‌نویی و افشین قطبی در مرحله یک‌چهارم نهایی شکست خورد و از دور بازی‌ها بیرون رفت.

قطر که به تازگی قهرمان جام خلیج فارس شده است در کنار امارات و بحرین در گروه C با ایران همگروه هستند.

اشکان دژآگه از ستاره‌های تیم ملی به خبرگزاری رویترز گفته است: کارلوس می‌داند چه کار کند. او پیشینه کار با تیم‌های بزرگی را در کارنامه دارد و با ستاره‌های زیادی کار کرده. من هم از اینکه برای او بازی می‌کنم به خودم می‌بالم. می‌توانیم چیزهای زیادی از او بیاموزیم.

بازیکن پیشین ولفسبورگ آلمان و فولام انگلستان با اشاره به تعداد کم بازی‌های دوستانه گفت: برای هر تیمی حضور در اردوهای تدارکاتی خوب و داشتن دیدارهای دوستانه حیاتی است. من از این موضوع شگفت‌زده شدم اما اوضاع همین است. قطر و امارات نزدیک به ۱۶ بازی داشته‌اند اما تیم ما هم آماده است.

XS
SM
MD
LG