لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۷

جام ملت‌های آسیا: سربازها رفتند، مربی و سرپرست جا ماندند


ستاد کل نیروهای مسلح با حضور بازیکنان سرباز در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران موافقت کرد تا فهرست ۲۳ نفره ایران در استرالیا کامل شود. اما مربی و سرپرست تیم ملی در جمع نفرات اعزامی حضور نداشتند.

تیم ملی فوتبال ایران در حالی راهی استرالیا شد که علی کریمی در آخرین تمرین تیم ملی غایب بود و سرانجام نیز حاضر به همراهی تیم ملی نشد. مربی تیم ملی ایران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «اگر نمی‌توانی خدمت کنی برو تا خیانت نکنی».

رادیو فردا مطلع شده است که بحث لفظی بین کریمی و کفاشیان بر سر پاداش بازیکنان، مهم‌ترین دلیل این کناره‌گیری بوده است. کریمی روز قبل، حسین هدایتی را مجاب کرد تا با اهدای چک ۸۷۰ میلیون تومانی، به ملی‌پوشان پاداش دهد. نقد شدن این چک نیز با ارتباطات شخصی کریمی امکان پذیر شد.

غیر از کریمی، مهدی محمدنبی دبیر فدراسیون و سرپرست تیم ملی هم مسافران اعزامی را همراهی نکرد. آیت‌اللهی نایب رییس فدراسیون نیز از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

به این ترتیب بازیکنان سرباز عازم استرالیا شدند اما مربی و سرپرست تیم ملی جا ماندند. پس از نامه نگاری وزیر ورزش و جوانان با حسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، وی مجوز اعزام سروش رفیعی، مهرداد پولادی، شجاع خلیل‌زاده و حسین ماهینی را صادر کرد.

از این چهار بازیکن، رفیعی در اردو حاضر بود و پولادی نیز حضوری مستمر در لیگ قطر دارد اما خلیل‌زاده و ماهینی در فهرست کی‌روش نیستند.

علیرضا منصوریان سرمربی تیم نفت که در صدر جدول لیگ بر‌تر قرار گرفته، در جمع خبرنگاران گفت: ‌«از صبح با کی‌روش بودم و متوجه شدم تمرکز فنی او را گرفته‌اند. اختلاف زیادی بین فدراسیون و وزارت ورزش وجود دارد. هر کسی نظری می‌دهد آن یکی رد می‌کند و این مسائل به تیم ملی آسیب می‌زند».

سرمربی سابق تیم ملی امید در ادامه گفت: «حریفان ما ۱۴ بازی انجام داده‌اند اما حتی دستمزد کی‌روش هم پرداخت نشده. او می‌توانست یکطرفه قراردادش را لغو کند و ما مجبور می‌شدیم خسارت هم بدهیم اما او این کار را نکرد. ملی‌پوشان برای مردم و همچنین خود کی‌روش بازی می‌کنند، چون سرمربی تیم ملی را دوست دارند».

حالا با اضافه شدن بازیکنان سرباز، فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا به این شرح است.

دروازه‌بان‌ها: علیرضا حقیقی، علیرضا بیرانوند و محسن فروزان.

مدافعان: هاشم بیک‌زاده، رامین رضاییان، سیدجلال حسینی، وریا غفوری، امیرحسین صادقی، مرتضی پورعلی گنجی، مهرداد پولادی و خسرو حیدری.

خط میانی: اشکان دژآگه، وحید امیری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، سروش رفیعی، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی و مسعود شجاعی.

مهاجمان: علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد، رضا قوچان‌نژاد و سردار آزمون.

علی کفاشیان در پاسخ به خبرنگاران درباره مشکلات تیم ملی گفت: «وزیر ورزش در تمرین حاضر شد و خودش مشکلات را دید. با پولادی صحبت کردم، او گفت جز ایران جای دیگری ندارم بروم و قطعاً بعد از جام ملت‌ها به سربازی می‌رود. او قراردادی با باشگاه قطری امضا کرده که نمی‌توانست نادیده بگیرد، چون باید خسارت بسیار سنگینی می‌داد که تا آخر عمرش هم نمی‌توانست پرداخت کند».

رییس فدراسیون فوتبال درباره اینکه کی‌روش در روزهای گذشته می‌خواست تیم ملی را ترک کند، گفت: «این مسئله صحت ندارد. او از تدارکاتی که برای تیم ملی دیده شده ناراحت بود».

کفاشیان درباره سرپرست تیم ملی گفت: «از نبی خواسته‌ام که همراه تیم ملی به استرالیا نرود، با چند روز تاخیر راهی شود تا اینجا کارهای اداری را انجام بدهد».

XS
SM
MD
LG